آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
اقتصادی
۴

مدیرکل تعاون استان تهران:سهام عدالت به یک میلیون تهرانی واگذار می شود

بخش اقتصادی:مدیرکل تعاون استان تهران گفت: پیش بینی می شود در مرحله اول واگذاری سهام عدالت یک میلیون نفر از استان تهران مشمول طرح قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی رسالت دکتر احمد علی گلی در جمع خبرنگاران افزود: هیئت موسس سهام عدالت در استان مشخص شده اند، همچنین اسامی افراد و اساسنامه شرکت تهیه شده و مراحل واگذاری سهام عدالت به مشمولان در حال سپری شدن است.

وی اظهار داشت: افراد مشمول تا سه میلیون نفر نیز ممکن است افزایش یابد.

وی درخصوص تعداد تعاونی های موجود در استان تهران بیان داشت: در استان تهران 11 هزار تعاونی با سرمایه ای بالغ بر یک هزار و 566 میلیارد تومان وجود دارد.

وی تعاونی های مسکن را از جمله فعال ترین تعاونی ها ارزیابی نمود و در ادامه گفت: تجربه خوب تعاونی های مسکن این قابلیت را ایجاد نموده تا ما درصدد تشکیل تعاونی مسکن محلات با حضور معتمدین باشیم و با استفاده از توان آنها در راستای بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده اقدام کنیم.

دکتر گلی با اشاره به ایجاد اشتغال از سوی تعاونی ها در سال جاری برای 63 هزار نفر افزود: ایجاد 93 هزار شغل از طریق ایجاد تعاونی از اهداف این اداره کل تا پایان سال است.

مدیرکل تعاون استان تهران درخصوص مشکلات تعاونی های استان گفت: اکنون زمان تشکیل تعاونی ها به 16 روز کاهش یافته و در عین حال با بانک ملت مذاکراتی درخصوص حل مشکل تعاونی ها انجام شده است.

وی از تعاونی هایی که در بازپرداخت وام های خود به بانک ملت دچار مشکل شده اند خواست تا با مراجعه به این اداره کل و معرفی آنها به بانک مشکلات خود را حل نمایند.