آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
شهرستان ها
۲۰

میزان تولید سالیانه شیر خام از مرز 31 هزار تن گذشت

مرند- خبرنگار رسالت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند گفت: با انجام برنامه ریزی های نوین مدیریتی اصلاح نژادی دام میزان تولید سالیانه شیر استحصالی در شهرستان مرند در مقایسه با سال های گذشته مقدار بیش از چهارهزار و 750 تن افزایش را به دنبال داشته است.

مهندس “علی رخ افروز” همچنین با اشاره به این مطلب که درحال حاضر میزان تولید سالیانه شیر در شهرستان مرند از مرز 31 هزار تن گذشته است یادآور شد که روزانه به طور میانگین بیش از 86 تن شیر خام توسط دامداران منطقه مرند تولید می شود که از این میزان شیرخام تولیدی حدود 54 تن آن توسط هفت مرکز فعال جمع آوری شیر در مناطق مختلف شهری ونیز روستایی شهرستان مرند جهت تولید انواع فرآورده های لبنی به واحدهای صنعتی مربوطه تحویل داده می شود. وی در قسمت دیگری از مطالب خود خاطرنشان ساخت که عمده مشکلات دامداران منطقه عدم پرداخت به موقع پول شیر خریداری شده توسط کارخانجات تبدیلی به دامداران وگرانی قیمت علوفه دامی و بالابودن نوع سود بانکی محصولات دامی می باشد. وی در پایان مطالب خود با اشاره به وجود تعداد بیش از چهارصد و پنجاه هزار راس انواع دام گوشتی و شیرده در این شهرستان افزود:

مسئولان مربوطه شهرستانی و استانی می بایستی برای تاسیس و راه اندازی مراکز جدید صنایع فرآوری و تبدیل انواع محصولات دامی در منطقه مرند بیش از گذشته مساعدت و همکاری و تلاش نمایند.