آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
شهرستان ها
۲۰

آیت الله واعظ طبسی:آموزش و پرورش نیازمند استفاده از عقل جمعی نخبگان جامعه است

مشهد- خبرنگاررسالت

آموزش و پرورش در هر کشور به خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، از جایگاه مهم، حساس و قابل توجه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با رئیس و اعضای شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام این مطلب افزود: آموزش و پرورش، یکی از وزراتخانه های پایه ای نظام است که اگر عملکرد آن قابل قبول باشد، بسیاری از نگرانی ها برطرف خواهد شد.

وی پرداختن به معلمان را از ابعاد گوناگون ضروری دانست و افزود: باید معلمانی که از نظر پای بندی به مبانی اعتقادی و نیز از نظر توان علمی و میزان علاقه مندی به تدریس در حدقابل قبولی هستند، مورد حمایت قرار گیرند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که دشمن با هجوم تبلیغاتی شدید درصدد استحاله فکری نسل جوان و نوجوان کشور است گفت: وجود یک مجموعه فکری قوی، مومن، صاحب نظر و دارای تفکر منطقی و اصولی در دستگاه آموزشی کشور می تواند سد محکمی در برابر هجوم تبلیغاتی دشمن و عامل موثر در امر تعلیم و تربیت اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: در فضای فعلی کشور که یک دوره بسیار استثنایی برای بهره گیری از فرهنگ اسلامی است، انجام امور مشورتی بین نخبگان و رهبران فکری جامعه با مدیران اجرایی و استفاده از عقل جمعی، ضروری است.

آیت الله واعظ طبسی تاکید کرد: پاسخ تهاجم فرهنگی، تهدید و تشر نیست، بلکه برنامه ریزی، سیاست گذاری و تکیه کردن بر مایه های غنی اسلامی است که نخبگان فکری جامعه باید این مایه های معنوی را فراهم، منظم و دسته بندی کرده ومراکز آموزشی و معلمان آنها را به نسل جوان و نوجوان آموزش دهند تا در برابر شبهه افکنی ها مصون بمانند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز بحمدالله این کشور با ثروت های عظیم و استعدادهای فراوان در اختیار ملت مسلمان است، بنابراین کمبودهای احتمالی، نباید مانع از تلاش همه جانبه برای استفاده بهینه از فضاهای آموزشی کشور در جهت کشف و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان باشد.