آرشیو سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۹۲
بین الملل
۲۱

دادستان کل عراق خواستار مجازات مرگ برای صدام شد

“جعفر الموسوی” دادستان کل عراق دیروز خواستار اعمال مجازات اعدام برای دیکتاتور سابق عراق،برزان تکریتی برادر ناتنی وی و طه یاسین رمضان معاون صدام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، الموسوی درجریان دادخواهی در برابر دادگاه محاکمه صدام و هفت تن از همدستانش گفت: خواهان اعمال اشد مجازات در حق صدام حسین، برزان ابراهیم التکریتی وطه یاسین رمضان هستیم که در زمین مرتکب فساد شده اند و مسئول همه جنایت های الدجیل هستند.صدام و همدستانش دیروز در ادامه بررسی جنایت هولناک آنها در منطقه دجیل در سال 1982، در سی و پنجمین جلسه محاکمه خود حاضر شدند. این جلسه به شنیدن اظهارات نمایندگان افرادی که شکایات شخصی دارند و همچنین به بررسی اظهارات اعضای هیئت دادستانی اختصاص یافت. در جلسه دیروز صدام و دیگر متهمان حاضر شده اند، اما برخی از وکلای متهمان غائب هستند.یک منبع که خواست نامش فاش نشود بعید دانست که با درخواست وکلای مدافع برای انجام دوباره تحقیقات در مورد جنایت دجیل موافقت شود.

منبع مذکورهمچنین ادامه داد: استراتژی وکلای مدافع این است که عمدا با مطرح کردن درخواست های بسیار جلسات دادگاه را طولانی کنند.

رئوف رشید عبدالرحمن قاضی دادگاه محاکمه صدام در جلسه گذشته خطاب به تیم وکلای مدافع گفت:” تا بی نهایت به شنیدن گفته های شاهدان دفاع ادامه نخواهیم داد و این آخرین جلسه ویژه شنیدن گفته های شاهدان دفاع است”.

صدام 69 ساله در جلسات گذشته، تمام اتهامات وارده علیه خود را انکار کرده و مشروعیت دادگاه را نیز زیر سئوال برده است.صدام و همدستانش از 27 مهرماه سال 2005 تاکنون به اتهام دست داشتن در کشتار 148 تن از شیعیان دجیل در سال 1982 مورد محاکمه و بازجویی قرار می گیرند که همچنان ادامه دارد.