آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۰۶
اخبار داخلی
۲

استاندار تهران در سمینار مشترک با فرمانداران شهرستان های استان تهران، اعلام کرد

مبارزه با زمین خواری از اصلی ترین برنامه های استانداری در سال جاری است

سرویس اجتماعی: استاندار تهران برنامه و اولویت های کاری استانداری و فرمانداری استان در سال 85 را اعلام کرد و گفت: اصلی ترین اولویت های کاری سال جاری استانداری مبارزه با پدیده زمین خواری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، دکتر کامران دانشجو در سمینار مشترک با فرمانداران شهرستان های استان تهران افزود: در ملاقاتی که با رئیس جمهوری داشتیم ایشان نیز بر جلوگیری و برخورد با پدیده قطعه قطعه شدن زمین های تهران تاکید داشته است.

وی با تاکید بر این که فرمانداران در شهرستان های استان به هیچ وجه در این زمینه کوتاه نیایند، اظهار داشت: با قوه قضاییه و دیوان عدالت اداری در این مورد هماهنگی های خوبی صورت گرفته ضمن آن که از سه ماه قبل نیز خیزهای خوبی نیز برداشته شده است.

استاندار تهران از شناسایی و تفویض اختیارات به فرمانداران استان تهران به عنوان یک اولویت در سال جاری خبر داد و یادآور شد: اختیاراتی که از نظر قانونی منعی در تفویض آن نباشد را شناسایی و به فرمانداران استان تفویض خواهیم کرد.

دانشجو تقویت روند آموزش عمومی در مقابله با حوادث غیرمترقبه، مقاوم سازی اماکن عمومی، بهسازی روستاها، افزایش سرانه فضای سبز، ساماندهی حمل و نقل درون و برون شهری شهرستان های استان و بازنگری در تصمیمات کشوری و رفع مشکلات جاری را از دیگر اولویت های استان بر شمرد.

وی در این سمینار از همه فرمانداران استان تهران خواست تا هرچه سریعتر با برنامه ریزی و تدابیر خاص ستادهای امر به معروف و نهی از منکر را فعال کنند.

وی اشتغالزایی متناسب با استعدادهای هر شهرستان را از برنامه های مورد توجه استانداری تهران دانست و خاطرنشان کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در بحث کشاورزی، باغداری و ایجاد صنایع گلخانه ای از شهرستان هایی که استعدادهای اشتغالزایی در این زمینه را رونق بخشند، حمایت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالله روشن، معاون سیاسی - امنیتی استانداری تهران در ادامه در تشریح آغاز ساماندهی حاشیه نشینی به عنوان اولویت برنامه های سال جاری استانداری تهران، گفت: در سال گذشته موفق شدیم برای اقامتگاه های خودرو و شهرک های اطراف تهران که بدون نظارت رشد یافته بود، شهرداری های کوچکی برای ساماندهی تاسیس کنیم.

روشن با بیان این که این شهرداری ها از کمترین امکانات برخوردارند و باید آنها را توانمند سازیم، اظهار کرد: با بودجه سه میلیارد و 700 میلیارد تومانی که تصویب شده است، امیدواریم این ساماندهی را از سال جاری آغاز کنیم.