آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۰۶
معارف
۷

اعلام برنامه های مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان

برنامه های اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان اعلام شد. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، برنامه های اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان که به مناسبت نام گذاری اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام از 28 تا 31 فروردین در این شهر برگزار می شود، در دو بخش مسابقات قرآن و برنامه های فوق برنامه اعلام شد.

افتتاحیه مسابقات:

افتتاحیه این مسابقات روز دوشنبه 28 فروردین جاری با موضوع "قرآن ومعنویت" از ساعت 9 صبح با بازدید از میدان امام (شامل مسجد امام، عمارت عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، باغ موزه چهل ستون، بازار و...) آغاز گردید. افتتاحیه این مسابقات در ساعت 16 با تلاوت قرآن، اجرای تواشیح، سخنرانی و پخش کلیپ برگزار شد و سپس شرکت کنندگان در رشته های مختلف مسابقات تا ساعت 21 در مجموعه تالارهای گسترش دانشگاه علوم پزشکی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

برنامه های روز سه شنبه 29 فروردین با بازدید از مجتمع صنعتی فولاد مبارکه و با موضوع "قرآن و علم" آغاز شد و مسابقات نیز از ساعت 16 لغایت 21 برگزار گردید. روز چهارشنبه شرکت کنندگان از ساعت 9 صبح تا 12 از پل های تاریخی سی و سه پل و پل خواجو و گلستان شهدا، بازدید کردند و برگزاری مسابقات این روز از ساعت 16 تا 21 نیز ادامه داشت.

اختتامیه مسابقات:

در روز پایانی مسابقات که با نام "قرآن و وحدت" زینت یافته است، شرکت کنندگان در رشته های حفظ و قرائت از ساعت 9 تا 12 با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. از ساعت 16 لغایت 18 روز 31 فروردین ماه نیز میزگرد علمی با عنوان "قرآن و وحدت" در محل برگزاری مسابقات برگزار شده و پس از آن اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان با تلاوت قرآن، گزارش روند مسابقات، اجرای تواشیح، سخنرانی، پخش کلیپ، اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان خاتمه خواهد یافت.