آرشیو پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۲۳۶۰۶
سیاست
۱۶

ایران در جهان

متکی: جزئیات مذاکره درخصوص عراق نهایی نشده است

وزیر امور خارجه گفت: مذاکره با آمریکا درخصوص مسائل عراق، در اجرای سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم عراق در دستور کار قرار دارد ولی جزئیات این مذاکره هنوز نهایی نشده است.

منوچهر متکی پس از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان مناسب، مسائل مربوط به مذاکره با آمریکا درخصوص عراق به اطلاع مردم می رسد. وزیر امور خارجه با تکذیب خبر برخی رسانه های آمریکایی درباره سفر یکی از مقامات کشورمان به آمریکا برای مذاکره با مقامات این کشور گفت: هیچ مقام ایرانی برای کاری در ارتباط با آمریکا به این کشور سفر نکرده است.

انتصاب سفیر جدید ایران در آلمان

بنا به پیشنهاد آقای متکی وزیر امور خارجه و تصویب دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، آقای محمدمهدی آخوندزاده به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین منصوب شد.

وی پیش از این سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بین المللی در وین و مدیر کل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بوده است.

روسیه: تعهدات تسلیحاتی مسکو به ایران پابرجاست

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: روسیه به تعهدات خود در تحویل سلاح و تجهیزات نظامی به ایران عمل خواهد کرد.

"یوری بالویفسکی" دیروز در پایان مذاکرات با "جیمز جونز"، فرمانده نیروهای مسلح ناتو در اروپا گفت: تحویل تجهیزات نظامی به ایران از جمله مجموعه پدافند موشکی "تور - ام - یک"، در برنامه همکاریهای فنی و نظامی دو کشور قرار دارد.وی گفت: اما این سلاحها و تجهیزات نظامی اهمیت راهبردی ندارند.

سفر رئیس جمهوری قزاقستان به ایران

در دیدار دیروز "رامین مهمان پرست"، سفیر ایران در قزاقستان با "قاسم ژامرت توقایف"، وزیر امور خارجه این کشور موضوع سفر رسمی رئیس جمهوری قزاقستان به ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران "نور سلطان نظربایف"، رئیس جمهوری قزاقستان قرار است ماه اکتبر سال جاری میلادی (مهر 1385) از جمهوری اسلامی ایران دیدن کرد.