آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۲
صفحه اول
۱

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران: آب تهران جیره بندی نمی شود

رویا خالقی

گروه اقتصادی : هشدارهای مکرر در مورد جیره بندی آب و احتمال قطعی در صورت گرمای شدید و مصرف بی رویه آن مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران را مجاب ساخت تا روز گذشته طی یک نشست خبری به تشریح وضعیت آب تهران و همچنین بودجه این شرکت بپردازد.

حسین نیازآذری در مورد جیره بندی آب اینچنین گفت: برنامه یی برای جیره بندی آب در شهر تهران وجود ندارد ولی شهروندان باید با در نظر گرفتن وضعیت بارندگی بیش از الگو مصرف نکنند.

وی در مورد الگوی مصرف هر شهروند تهرانی اظهار داشت: الگوی مصرف آب در شهر تهران روزانه به ازای هر نفر 20 متر مکعب است که شهروندان با رعایت آن و جلوگیری از مصارف غیر ضروری باید قبض های آب بهایشان پایین تر از هزار تومان باشد.

وی میزان هدر رفت آب به صورت فیزیکی و غیرفیزیکی را در شهر تهران 27 درصد دانست و گفت: در طول برنامه چهارم برای کاهش یک درصدی آن در هر سال برنامه ریزی هایی صورت گرفته است. نیازآذری در مورد اینکه بودجه سال جاری این شرکت چقدر است گفت: بودجه امسال شرکت 145 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تحقق آن منوط به مصرف مشترکان و پرداخت بموقع آنها است. وی زیان انباشت شده شرکت را 50 میلیارد تومان دانست و از گفتن میزان دقیق بدهی دستگاه های دولتی به این شرکت امتناع کرد.