آرشیو سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۲
فرهنگ و هنر
۱۲

کوتاه-کوتاه

تجهیزات و وسایل سینمایی که مجید مجیدی و محمد باقر قالیباف قول تامین آنها را به انجمن سینمای جوانان بم داده بودند روز گذشته تحویل مسوولان این انجمن شد.

تازه ترین کار مهدی اسدی با عنوان کیومرث پوراحمد در مرحله تدوین قرار دارد.

دومین برنامه از شصتمین دوره جلسات نمایش فیلمخانه ملی ایران ساعت 18 روز 13 تیرماه به نمایش فیلم «بینوایان» اختصاص یافته است.

گزیده شعرهای خورخه لوییس بورخس با عنوان «بهشت های گمشده» و با ترجمه حسن تهرانی منتشر می شود. این مجموعه را محمود مشرف آزاد تهرانی (م. آزاد) در آخرین روزهای حیاتش، ویراستاری کرده است.

فیلم سینمای «عصر جمعه» به کارگردانی مونا زندی حقیقی پس از دریافت پروانه نمایش به اکران در خواهد آمد. این فیلم که سیمرغ بهترین فیلم اول را از جشنواره فیلم فجر به دست آورد، درباره زندگی زن جوانی به نام سوگند است که در ارتباط با پسر 15 ساله اش دچار مسائل و مشکلاتی می شود اماخواهرش...

کتاب شاهین سرکیسیان، بنیانگذار تئاتر نوین ایران منتشر شد. در بخش نخست این کتاب، سیری کوتاه در تاریخچه تئاتر نوین ایران، سالشمار زندگی شاهین سرکیسیان و گزیده یی از فهرست نمایشنامه های ترجمه شده توسط او آمده است.

ارکستر سنتی بزرگ تالار وحدت به سرپرستی محمدجلیل عندلیبی و خوانندگی علیرضا شاه محمدی اواسط مردادماه به یاد سیدعلی اصغر کردستانی، آوازخوان دوره قاجار کنسرت می دهد.

کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران برای ثبت منزل مکرمه قنبری اقدام کرده اند.