آرشیو چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۳
حوادث
۷

انهدام دو باند آدم ربایی در مشهد

کارآگاهان زبده پلیس در چند ماهه اخیر دو باند بزرگ آدم ربایی در مشهد را شناسایی و متلاشی کردند.

سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان در جمع خبرنگاران طی مصاحبه یی گفت: یکی از پزشکان شهر مشهد توسط عده یی آدم ربا به گروگان برده شد و آدم ربایان بعد از 48 ساعت طی تماس تلفنی با منزل وی مبلغ یک صد میلیون تومان وجه نقد درخواست کرده بودند و در تماس بعدی رقم مورد درخواست رابه یکصد و بیست و پنج میلیون تومان افزایش دادند.با گزارش این موضوع به پلیس آگاهی مشهد و با توجه به اهمیت و حساسیت فوق العاده این پرونده، کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد اقدامات گسترده و وسیع اطلاعاتی خود را در عملیات شناسایی آدم ربایان و آزادی گروگان آغاز کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: تحقیقات پلیس 48 ساعت پس از آدم ربایی به نتیجه رسید و منجر به دستگیری یک نفر از متهمان این پرونده شد.آدم ربایان با انتقال دکتر به آن سوی مرزها کار این عملیات را بسیار سنگین کرده بود تا در نهایت با پیگیری های مکرر و اقدامات وسیع اطلاعاتی 6 نفر دیگر از اعضای این باند را که قصد سرقت مسلحانه و ربایش فردی دیگری را داشتند شناسایی و دستگیر نمایند.از این متهمان مقادیری اسلحه و مهمات، مقداری دلار و یک دستگاه خودروی پژو 405 سرقتی کشف شد.

متهمان این پرونده دارای سوابق متعدد کیفری و سرقت های مسلحانه بوده اند. وی گفت: در پرونده دیگری یک باند آدم ربایی مهندس جوانی را به گروگان بردند که باری آزادی او مبلغ 950 میلیون تومان درخواست شده بود. اعضای این باند با تهیه سی دی از گروگان و وانمود کردن شکنجه و آزار و اذیت وی می خواستند احساسات خانواده اش را جریحه دار کنند. در این رابطه نیز اقدامات وسیعی انجام و کار اطلاعاتی سنگینی پیگیری شد که پس از 21 شبانه روز کار سخت پلیسی، سرنخ هایی به دست آمد و 7 نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند و مهندس جوان که در منزل اجاره یی در شهر مشهد به سر می برد آزاد شد.