آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۴
ایران
۴

مجله «مچ» پیش بینی کرد:«رویال» برنده و «شیراک» بازنده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

«سژولن رویال» رهبر منطقه یی حزب سوسیالیست همچنان درصدر نظرسنجی ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 میلادی در فرانسه است.

ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: «طبق نظرسنجی موسسه «ج ب جة» که در مجله فرانسوی «مچ» منتشر شده است. «سژولن رویال» کاندیدای احتمالی حزب سوسیالیست همچنان با کسب 51 درصد از آرا در صدر کاندیداهای ریاست جمهوری فرانسه قرار دارد و تنها 8 درصد مردم فرانسه اعلام کردند که در صورت کاندیداتوری «ژاک شیراک» رییس جمهور کنونی فرانسه به وی رای خواهند داد.»

«نیکولا سارکوزی» کاندیدای احتمالی حزب اتحادیه جنبش مردمی (چث خ) با کسب 49 درصد از آرا پس از رویال جای گرفته است. در این نظرسنجی از «دومینیک دوویلپن» نخست وزیر کنونی فرانسه که با سارکوزی برای کاندیداتوری از طرف حزب اتحادیه جنبش مردمی در رقابت است، نامی آورده نشده است.

69 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به نیکولا سارکوزی برای مبارزه با جنایت بیشتر از رویال اعتماد دارند و همچنین 61 درصد نیز معتقدند که وی بهتر از رویال می تواند شورش های شهرهای حومه فرانسه را کنترل کند. اکثر مردم فرانسه معتقدند که رویال برای رهبری شرکت های تجاری و اقتصاد فرانسه بهتر از سارکوزی عمل می کند و حداقل 49 درصد از رای دهندگان اعلام کردند که «سژولن رویال» عنوان نخستین رییس جمهوری زن را از آن خود خواهد کرد.