آرشیو پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۴
ایران
۴

انفجارشدیددرکابل

در اثر دو انفجار جداگانه در شهر کابل یک نفر کشته و بیش از چهل تن دیگر زخمی شده اند.

مقامات امنیتی در کابل می گویند یکی از این انفجارها در منطقه خیرخانه در شمال شهر و دیگری در منطقه موسوم به جوی شیر در مرکز شهر کابل صورت گرفته است.

انفجار اول در منطقه موسوم به جوی شیر در مرکز شهر کابل و زمانی روی داد که یک بس حامل کارمندان وزارت دفاع افغانستان از جاده عبور می کرد.دفتر مطبوعات وزارت دفاع با انتشار یک اعلامیه گفته است که در این حادثه 39 تن از کارمندان این وزارت زخمی شده اند.

در این اعلامیه همچنین آمده است که بمب در داخل سطل زباله جاسازی شده بود.

شاهدان عینی می گویند این بس پس از انفجار از کنترل خارج شد و با دکان های فروش گاز تصادف کرد که انفجار یک بالون گاز سبب ایجاد آتش سوزی شد.به نظر می رسد بیشتر افراد در نتیجه آتش سوزی زخمی شده اند.برخی از شاهدان عینی این احتمال را مطرح می کنند که شمار مجروحان این حادثه بیشتر از آن بوده است که مسوولان امنیتی اعلام می کنند.همزمان انفجار دیگری در منطقه خیرخانه در شمال شهر کابل روی داد که در آن به گفته منابع امنیتی یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

یوسف استانیزی، سخنگوی وزارت داخله (کشور) به بی بی سی گفت این بمب زمانی منفجر شد که موتر (خودرو) حامل کارمندان وزارت تجارت از این جاده عبور می کرد.

به درستی روشن نیست همه قربانیان این انفجار کارمندان دولتی بوده اند و یا مردم رهگذر نیز در این حادثه آسیب دیده اند.

این بمب در یک کراچی (گاری) دستی جاسازی شده بود که در ساعات پر رفت و آمد صبح منفجر شد.ساعاتی پس از این، انفجار دیگری نیز در نواحی شرقی شهر کابل روی داد که در آن به گفته منابع امنیتی به هیچ کسی آسیب نرسیده است.

این انفجارها یک روز پس از دو انفجار دیگر در شهر کابل روی می دهد که در نتیجه آن شش نفر زخمی شدند.روز گذشته نیز در اثر انفجار یک بمب در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان در کابل دست کم چهار نفر زخمی شدند. انفجار دیگری در بخش دیگری از این شهر، باعت زخمی شدن دو سرباز پلیس شد.