آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۲
حوادث
۱۵

عامل قتلهای سریالی زنان تهرانی به 3 بار قصاص نفس محکوم شد

قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به اتفاق آراء متهم ردیف اول پرونده قتلهای سریالی زنان تهرانی را به 3 بار قصاص نفس و متهم ردیف دوم را به 15 سال حبس محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس در این پرونده برای «علیرضا-س» متهم ردیف اول پرونده به اتهام مباشرت در سه قتل و سرقت و برای متهم ردیف دوم پرونده «اعظم- الف» در خصوص اتهام معاونت در سه قتل در شرکت در سرقت کیفرخواست صادر شده است.

علیرضا طبق اظهاراتش از تمام این سه خانه حدود سه میلیون تومان پول و طلا سرقت کرده است. در جلسه محاکمه دو متهم که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد علیرضا و اعظم با انکار اتهاماتشان قتل ها را به گردن یکدیگر انداختند.

براساس گزارش ایسنا «علیرضا-س» در جلسه هفته گذشته دادگاه با حضور در جایگاه گفت: ما فقط برای سرقت وارد منازل می شدیم و فقط به این علت می توانستم در دادسرا صحنه های قتل را به درستی بازسازی کنم که شاهد عینی قتل بوده ام. وی در ادامه جلسه گفت: من اصلا تمایلی برای سرقت نداشتم و اعظم مرا تحت فشار قرار داد. او یکسری عکس و فیلم از من داشت و بخاطر اینکه آنها را منتشر نکند مجبور بودم هرکاری که او بخواهد انجام دهم. طبق کیفرخواست صادره اعظم در آخرین دفاع معاونت در قتل را انکار نموده و گفته من بعد از دستگیری تازه متوجه شدم علیرضا قتل انجام داده است. در ادامه دادگاه متهم ردیف دوم با حضور در جایگاه گفت: من برای کار از طریق یکی از دوستانم به این آقا معرفی شدم. او یک روز به من گفت وضع مالی ام خیلی بد شده است و به من پیشنهاد داد از طریق آگهی های فروش منزل به قصد خرید به آنجا برویم و سرقت کنیم. همچنین او به من گفت: احتمال دارد برای اینکه شناسایی نشویم دست به قتل بزنم که من گفتم اگر قرار باشد قتلی صورت بگیرد من نیستم.

حیدری نماینده دادستان در ابتدای جلسه گفت: متهم ردیف اول نزد بازپرس صراحتا به 3 قتل اعتراف کرده است و صحنه های قتل را به تفکیک بازسازی کرده است علاوه بر این پزشکی قانونی از متهمان تست روانی به عمل آورده و ایشان را سالم تشخیص داده است در ضمن «علیرضا- س» در انتهای جلسه بازپرسی علت و انگیزه خود را نیازمالی بیان کرده است.