آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
بازرگانی
۵
از نمایشگاه ها چه خبر

نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان

نمایشگاه اختصاصی ایران به مدت چهار روز از دوم تا پنجم مرداد ماه سال جاری در عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود.

سید محمد سیدی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر یکهزار مترمربع و با شرکت حدود 60 شرکت ایرانی برگزار می شود، دستاوردها و توانمندی های صنعتی، کشاورزی، فرآورده های غذایی، انرژی و صنایع مختلف در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه از طرف شرکت نمایشگاه های بین المللی مشهد با مجوز سازمان توسعه تجارت برپا می شود، گفت: برای اولین بار هزینه غرفه ها از این محل تامین شده است و این غرفه ها به طور رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد که این امر قطعا تاثیر بسیار مثبتی در وضعیت صادرات خواهد داشت.

سیدی تصریح کرد: ترکمنستان یکی از مسیرهای مهم ورود به آسیای میانه است و همجواری ایران با این کشور باعث شده مزایای نسبی بهتری نسبت به سایر کشورها در زمینه توسعه راه های صادرات داشته باشیم.

نمایشگاه بین المللی چرم و کیف و کفش در تبریز

هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، صنایع و محصولات پوست، چرم و کیف و کفش از 22تیرماه به مدت پنج روز در محل نمایشگاه های دایمی تبریز برگزار می شود.

به گزارش امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تبریز در این نمایشگاه ها، 165واحد داخلی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، خراسان، اصفهان، قم، همدان و کرمانشاه محصولات خود را به نمایش می گذارند.

همچنین واحدهایی از کشورهای پاکستان، سوریه، هندوستان به طور مستقیم و چهار نمایندگی از کشورهای تایوان، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا در زمینه های انواع چرم طبیعی سبک و سنگین، رویه گاوی، اشبالت، تکسون و مبلی، صافی، ناپا، انواع کفش مردانه، زنانه، بچه گانه، کلاسیک، ماشینی و ورزشی حضور خواهند داشت.