آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
بورس - شرکت ها
۱۱

برنامه جدید «وتوصا» برای افزایش بازدهی پرتفوی تشریح شد

سرمایه گذاری در سهام کم ریسک و پربازده از لحاظ سود حاصله و سود تقسیمی و جابه جایی سهام طی 9ماه گذشته باعث شد شاخص پرتفوی توسعه صنعتی ایران کاهش کمتری نسبت به شاخص کل و مالی داشته باشد.شاخص کل و شاخص مالی طی دو سال گذشته به ترتیب دچار نقصان 50 و 30درصدی بوده اند.به گزارش روابط عمومی شرکت، ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی طی سه ماه اول سال جاری در وضعیت مناسبی قرار داشت. این در حالی است که ارزش بازار پرتفوی این شرکت در پایان سال 84 معادل 5میلیارد ریال کمتر از بهای تمام شده آن بود.

در همین حال، بخشی از سود ناشی از افزایش قیمت سهام در این دوره با فروش سهام سودآور برای دستیابی به بودجه عملیاتی شرکت از پرتفوی آن خارج شده است.

در حال حاضر، مسوولان شرکت درصدد هستند از طریق جابه جایی سهام بدون بازده یعنی سهامی که شاید در آینده بخشی از ارزش خود را از دست داده یا دچار رکود قیمتی شود با سهامی که روبه رشد و آینده دار است باعث افزایش مستمر دارایی های سهامداران شوند.

این شرکت سود هرسهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 85 را مبلغ 175ریال پیش بینی کرده است.

هر سهم این شرکت 950ریال در آخرین مبادلات تالار سهام دادوستد شده است.سرمایه وتوصا 755میلیارد و 40میلیون ریال است که 65درصد آن به صورت سهام شناور آزاد در بازار موجود است.