آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
بانک و بیمه
۱۳

مدیرعامل بانک ملت: بانک ها را نباید شتاب زده به بخش خصوصی واگذار کرد

ایسنا - واگذاری بانک ها به بخش خصوصی نباید شتاب زده باشد و باید توام با بررسی کارشناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها صورت گیرد.

دکتر علی دیوان دری، مدیرعامل بانک ملت درباره ابلاغیه بند «ج» اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در این بند بحث خصوصی سازی بنگاه های دولتی مطرح شده است و تفسیر اصل

44 قانون اساسی است، حال این اظهارنظر مشخص شده است و دولت قادر خواهد بود براساس آن استراتژی های خود را برای اولویت بندی واگذاری بنگاه های دولتی از جمله بانک ها مشخص کند و یک برنامه زمان بندی اجرایی برای این اقدام باید فراهم کند. به گفته او بانک ها جزو بنگاه های بزرگ اقتصادی هستند و در سرنوشت کشور نقش زیادی را ایفا می کنند و جزو سازمان های بزرگ محسوب می شوند و طبیعتا واگذاری آنها نباید شتاب زده باشد و باید توام با بررسی کارشناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف ها شود و این اقدام در وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد برنامه ریزی قرار می گیرد با آغاز این برنامه ریزی واگذاری هایی صورت خواهد گرفت. وی افزود: مراحل تست اتصال «ملت کارت» به «جام» انجام شده است و در روزهای آتی گشایش می یابد و تا پایان ماه جاری این اتصال صورت می گیرد. او ادامه داد: کسانی که تمایل دارند از سیستم جام بهره برداری کنند و حائز شرایط دسته چک نیستند، قادر خواهند بود از ملت کارت استفاده کنند و این امر قشر زیادی از مردم عادی، دانشجویان و نوجوانان را که قصد دارند از طریق اینترنت خدمات بانکی دریافت کنند، پوشش می دهد. مدیرعامل بانک ملت این بانک را جزو بنگاه های دولتی خواند که بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذار خواهد شد و در این زمینه توضیح داد: زیرساخت های بانکی در جهت واگذاری آماده است و بررسی های کارشناسی از سال های قبل آغاز شده است، اما با توجه به شرایط جدید باید بررسی مجددی صورت گیرد.