آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
بورس - فلزات
۱۴
خبر

آخرین قسمت بدنه کوره بلند شماره 3 ذوب آهن اصفهان نصب شد

با نصب آخرین قسمت بدنه کوره بلند شماره 3 (top shell) طرح توازن ذوب آهن اصفهان به وزن 57تن در ارتفاع 42متری کار نصب بدنه کوره فوق با موفقیت به پایان رسید و به زودی نصب خنک کننده ها و نسوز چینی آن شروع خواهد شد.

مهندس محمدرضا وفایی، مدیر پروژه کوره بلند طرح توازن با اعلام مطلب فوق گفت: وزن کل پوسته کوره مذکور 675تن است که از پانزده طبقه تشکیل یافته و بزرگ ترین قطر آن 6/12متر می باشد، وی گفت: ساخت پوسته فوق برای اولین بار در ایران انجام گرفته که از این مقدار 615تن آن ساخت داخل ایران و در شرکت میلاد (زیرمجموعه شرکت قائم رضا) و مقدار 57تن ساخت شرکت پوسکو کره جنوبی و نصب آن توسط شرکت انرژی گستر نصیر (زیرمجموعه بنیاد مستضعفان) انجام گرفته است.

مهندس وفایی افزود: برج اصلی کوره فوق نیز با وزن 1651تن و با ارتفاع 95متر در حال نصب می باشد و تاکنون با نصب 1263تن به ارتفاع 45متری رسیده است، ساخت این برج نیز در ایران و در شرکت ماشین سازی اصفهان از پیمانکاران فرعی شرکت قائم رضا انجام پذیرفته است.

وی پیشرفت کلی پروژه کوره بلند شماره 3 تا پایان خردادماه سال جاری را معادل 63درصد (شصت و سه درصد) و پیشرفت عملیات نصب را 16درصد (شانزده درصد) ذکر کرد و گفت: کوره بلند فوق با سیستم بارگیری بدون زنگ و با دو سیستم غبارگیر الکتروفیلتری، از آخرین پدیده های تکنولوژی روز دنیا برخوردار است و آلودگی آن در حد استاندارد جهانی محیط زیست خواهد بود.

وی یادآور شد: این پروژه با هزینه ارزی 114میلیون دلار و هزینه ساخت داخل تجهیزات حدود 400میلیارد ریال و هزینه اجرایی حدود 390میلیارد ریال یکی از پنج پروژه طرح توازن (طرح توسعه) شرکت ذوب آهن اصفهان است و انشاءا... پس از تکمیل و راه اندازی آن شاهد تولید 4/1میلیون تن چدن مذاب در سال خواهیم بود و با توجه به ظرفیت فعلی کارخانه ظرفیت تولید چدن ذوب آهن اصفهان به 6/3میلیون تن در سال خواهد رسید.