آرشیو دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۰۰۱
خبر
۱۶

اعطای وام خودرو از سوی لیزینگ ها متوقف نشده است

روز گذشته خبرگزاری فارس، خبری مبنی بر توقف اعطای وام خودرو از سوی برخی لیزینگی ها را منتشر کرد. در این خبر آمده بود که پس از کاهش نرخ سود لیزینگ از 25 به 17 درصد لیزینگ های معتبری چون غدیر، ایران، پارسیان، لیزینگ خودروی ایرانیان و ایران خودرو، دیگر به متقاضیان برای خرید خودرو به صورت لیزینگی وام نمی دهند.

خبر توقف اعطای وام خودرو از سوی شرکت های لیزینگ در حالی از سوی این خبرگزاری منتشر شد، که یک مقام آگاه در لیزینگ ایران خودرو عنوان کرد که شورای پول و اعتبار کاهش سود تسهیلات به 17 درصد را تصویب کرد اما تاکنون ابلاغیه ای در این زمینه به شرکت های لیزینگی نرسیده است و شرکت های مذکور همچنان با سود تسهیلات 25 درصد به خریداران خودرو وام می دهند.

وی با اشاره به خبر خبرگزاری فارس عنوان کرد که هنوز ابلاغیه رسمی از سوی بانک مرکزی به واحدهای لیزینگی نرسیده است که این شرکت ها اقدام به توقف وام خودرو کنند. از سوی دیگر شنیده ها حاکی از آن است که لیزینگ ها با ارائه نامه ای به شورای پول و اعتبار خواستار تجدیدنظر در سود 17 درصدی هستند.

در حال حاضر شرکت های لیزینگ با سود تسهیلات 25 درصد به متقاضیان برای خرید خودرو به صورت لیزینگی وام می دهند.

همچنین زارعی، مدیرعامل لیزینگ خودروی ایرانیان در این زمینه به خبرنگار ما، گفت: با تصویب شورای پول و اعتبار مبنی بر کاهش نرخ سود تسهیلات از 25 به 17 درصد کانون و انجمن لیزینگ مشغول مذاکره با بانک مرکزی هستند، چرا که شرکت های لیزینگ با کمبود منابع مالی مواجه هستند.

زارع با اشاره به منابع محدود لیزینگی ها، اظهار داشت که منابع محدود منجر به کندی فعالیت شرکت های لیزینگی خواهد شد.

وی عنوان کرد که در راستای ماده 44 قانون اساسی، کاهش سود تسهیلات لیزینگ به نوعی ضربه زدن به بخش خصوصی است.