آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار کشور
۱۴

حمیدرضا آصفی در جمع خبرنگاران: پاسخ ایران به بسته اروپا تدریجی است

سخنگوی وزارت امور خارجه به اروپایی ها توصیه کرد برای تسریع در پاسخگویی ایران به پیشنهادات، هر چه سریع تر ابهامات موجود را در این زمینه رفع کنند.

به گزارش «مهر»، حمیدرضا آصفی که در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران گفت وگو می کرد اظهار داشت: اکنون توپ در زمین اروپاست و اگر نتوانند به ابهامات مطرح شده از سوی کشورمان پاسخ دهند، بررسی و ارایه پاسخ نهایی، به پیشنهادات به کندی پیش خواهد رفت.

وی افزود: از هنگام دریافت این طرح از طرف مقابل، روی آن کار کردیم و پیشرفت خوبی هم داشتیم ولی هر چه جلوتر رفتیم ابهامات آن بیشتر مشخص شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، موضوع ابهامات، موجود در بسته پیشنهادی غرب را از یک جنس ندانست و گفت: ابهامات مذکور شامل موضوعات سیاسی، اقتصادی و کیفیت استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای و دارای زوایای مختلف است.

وی در خصوص محتوای ابهامات ایران افزود: قرار نیست این مسئله رسانه ای شود، بلکه باید منتظر نتایج مذاکرات بود.

آصفی با تاکید بر این که از ابتدا ضرب الاجل برای ارایه پاسخ ایران به اروپایی ها تعیین نشده بود، اظهار داشت: پاسخ حاضر ضرورتا یک باره نخواهد بود و ممکن است در فرایند مذاکره به صورت تدریجی ارایه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بیانیه ریاست فنلاندی اتحادیه اروپایی در خصوص وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را نامربوط و دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ما به اتحادیه اروپا توصیه می کنیم ظرفیت و نگرانی حقوق بشر خود را معطوف به نقض حقوق بشر در اروپا و بحران فلسطین کند زیرا بی توجهی جهانی به نقض مکرر حقوق بشر در فلسطین اشغالی ابعاد جنایات و فجایع حقوق بشری علیه مردم فلسطین را گسترده تر کرده است.