آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار کشور
۱۴

سید احمد خاتمی: نظام در سایه نقد سازنده سالم می ماند

نظام در سایه نقد سازنده سالم و با نشاط می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی که در گردهمایی سیاسی فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه سخن می گفت، با بیان این مطلب، به اهمیت و جایگاه کلیدی مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و بر لزوم شرکت با بصیرت در انتخابات آتی خبرگان رهبری و انتخاب اصلح تاکید کرد.

وی در پاسخ به برخی ابهامات مبنی بر حضور غیرفقیه در این نهاد گفت: مجلس خبرگان از نظر قانونگذار، یک نهاد فقاهتی است ولی این امر مانع از بهره گیری از نظرات مشورتی کارشناسان و اهل فن در حوزه های مختلف دیگر نشده است. کما این که تابه حال برای بهره گیری از نظرات آنان، در مقاطع مختلف، از کارشناسان سایر حوزه ها دعوت به عمل آمده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه درباره اوضاع عراق اظهار داشت: آمریکا سعی دارد تا با راه اندازی دعواهای فرقه ای و ناامن سازی اوضاع داخلی عراق، در این کشور ماندگار شود، زیرا نان آمریکایی ها در دعواهای فرقه ای و قومی است.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر این مطلب که عراق امن و آباد مطلوب جمهوری اسلامی ایران است، ادعای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت تهران در امور عراق را ادعایی بی اساس دانست و گفت: اگر مساله دخالت مطرح باشد، اشغال عراق توسط آمریکا و استمرار اشغالگری، خود روشن ترین و آشکارترین نوع دخالت است.