آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار کشور
۱۴

دکتر محمد خوش چهره: رونق بخش مسکن، دیگر صنایع را هم سودآور می کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اشتغال بحث محوری کشور است لذا باید اولویت متوجه اشتغال باشد.

دکتر محمد خوش چهره در جمع بیش از یک هزار نفر از کارآفرینان استان خراسان رضوی به مناسبت بزرگداشت هفته صنعت و معدن در مشهد افزود: اشتغال از طریق رونق بخشیدن به تولید و توجه به صنعت شکل می گیرد.

وی گفت: بخش صنعت قلمرو ایجاد شغل و در این زمینه پیشتاز است لذا هر اندازه توجه دولتمردان به صنعت توسعه یابد به همان میزان بازار کار و اشتغال هم رونق می یابد.

به گزارش ایرنا نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بخش مسکن هم در صنعت ساختمان پیشتاز رونق بازار و اشتغال است و با 110 فعالیت اقتصادی و تولیدی در ارتباط است.

وی گفت: در قالب برنامه چهارم توسعه قرار است در صنعت ساختمان هر سال یک میلیون واحد مسکن در سطح کشور ساخته شود لذا در این بخش علاوه بر صنعت مصالح ساختمانی، دیگر صنایع هم رونق می یابد.

او افزود: اگر در سال یک میلیون مسکن ساخته شود به همین میزان، اجاق گاز و دیگر مایحتاج زندگی مصرف می شود و این باعث رونق چرخ تولید و صنعت می شود.

وی خودروسازی و پتروشیمی را از دیگر فعالیتهای مهم در بخش صنعت دانست و گفت: اگر در نظام حمایتی به صنایع توجه نشود زیان آن به کشور، نظام و در نهایت به مردم وارد خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید سیاستهای دولت متناسب با سیاستهای روز اقتصادی جامعه باشد، از این رو نظام به ابزارهای مهم اقتصادی نظیر سیاست پولی، مالیات، نرخ بهره، تعرفه و دستمزدها توجه داشته و با آن سازگار باشد.

وی گفت: هم اینک با تجارت نابرابر مواجه هستیم لذا پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی مستلزم قوانین عادلانه است.