آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار کشور
۱۴

حداد عادل در آیین گشایش بیست و چهارمین دوره اردوهای کمیته امداد: قدمت کمیته امداد امام خمینی به عمر فطرت بشر می رسد

کرج- خبرنگار کیهان:

کمیته امداد امام خمینی درخت تنومند و پرشاخ وبرگی است که ریشه فرهنگی آن در ایران به قدمت اسلام و فطرت بشریت است.

دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز بیست و چهارمین دوره اردوهای دانش آموزی رهپویان ولایت کمیته امداد امام خمینی«ره» در اردوگاه امام علی«ع» محمد شهر کرج گفت: از زمان تاسیس این کمیته به فرمان امام خمینی و به دست جمعی از یاران نزدیک امام شاهد رشد این جوانه و تبدیل آن به شجره ای طیبه بودیم.

رئیس مجلس، کمیته امداد را از مؤسساتی دانست که محصول پیوند ایمان و مدیریت و از نتایج افتخارآمیز انقلاب اسلامی هستند.

دکتر حداد عادل برگزاری اردوهای تابستانی به عنوان حلقه ای از فعالیت های این کمیته در سراسر کشور و توجه به مناطق محروم را از جمله خدمات قابل تحسین کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: اگر ایران بخواهد آباد و سرافراز شده و آباد و سرافراز بماند، باید به دست همه ایرانیان آباد و سرافراز شود و همه جای کشور به یک اندازه مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که غفلت از مناطق مختلف و توجه به چند شهر بزرگ مغایر با عدالت به عنوان آموزه بزرگ دین ما به توسعه و آبادانی منتهی نمی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به وجود آمد تا خیر و برکت را برای همه مردم کشور و مسلمانان دنیا بخواهد و توجه کمیته امداد به این امر مهم بسیار ستودنی است، افزود: زحمت مسئولان کمیته امداد گم نمی شود و به جای دوری نمی رود، بلکه به تلاش برای انسان سازی و بهترین سرمایه گذاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از اردوی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از فرصت موجود و راهنمایی های مربیان خدمتگزار برای ارتقای اخلاق و معنویت استفاده کنید؛ چرا که با استحکام روابط خود با خدا و پیوند علم با ایمان سرمایه ای سودمندتر از همه آموزه ها برای خود خواهید آموخت.

پیش از سخنان حداد عادل، حمیدرضا ترقی معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گزارشی از برگزاری بیست و چهارمین دوره اردوهای سراسری دانش آموزان برگزیده تحت پوشش این کمیته ارائه کرد.