آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار کشور
۱۴

با صدور بیانیه ای: جامعه کلیمیان ایران جنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کرد

جامعه کلیمیان ایران در بیانیه ای مراتب تاسف و نگرانی خود را از تجاوز صهیونیست ها به حقوق و زندگی ملت مظلوم فلسطین اعلام می دارد و آن را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: اقدامات نظامیان اسرائیلی و کشتار و سرکوب ملت و نهادهای فلسطینی و آدم ربایی و بمباران مناطق مسکونی با هیچ دلیل و منطقی سازگار نیست. ما اعلام می کنیم اینگونه اقدامات با اصول اعتقادی یهودیان و آموزه های حضرت موسی کلیم الله و فرامین کتاب مقدس آسمانی هیچگونه ارتباطی ندارد و درست بر خلاف نظام اعتقادی یهودیت نبوی است.

ما رفتار قلدرمآبانه حاکمان اسرائیلی را محکوم می کنیم و اطمینان داریم ملت فلسطین با عزم راسخ و پایداری هوشمندانه از موجودیت و حقوق قانونی و طبیعی خود دفاع و راه صلح و زندگی برابرانه با مردم جهان را پیگیری خواهد کرد. ما رفتار خشونت آمیز را محکوم می کنیم و می دانیم چنین رفتاری شرایط را هر روز پیچیده تر خواهد کرد و تاوان آن را زنان و مردان بیگناه و کودکان معصوم با نثار خون خود پرداخت خواهند نمود.

ما از یهودیان شرافتمند در سراسر جهان می خواهیم صدای فریاد اعتراض خود را نسبت به رفتار نظامیان و دولتمردان اسرائیلی به گوش جهانیان برسانند. روشنفکران و فرهیختگان یهودی بیش از همه وظیفه دارند اجازه ندهند ارزش های اخلاقی و انسانی که میراث فرهنگ کهن ملت ماست به نام یهودیت بوسیله گروهی سیاست باز ماجراجو لگدکوب گردد.