آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار اقتصادی
۴

بورس الکترونیکی خرید و فروش خودرو راه اندازی شد

بورس الکترونیکی خرید و فروش خودرو توسط مرکز تجارت الکترونیکی ایران راه اندازی شد.

مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: هدف از راه اندازی این بورس الکترونیکی روان سازی ارتباط بین تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان خودرو است.

«محمدرضا حائری یزدی» اظهار داشت: در این سایت تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و تجهیزات جانبی می توانند فعالیتهای تجاری خود را به شیوه الکترونیکی و در فضای مجازی، انجام دهند.

وی سپس با بیان اینکه خدمات این سایت دربرگیرنده تمامی سطوح تجارت الکترونیکی یعنی مشتری با مشتری، فروشنده با مشتری و فروشنده با فروشنده است، افزود: تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو می توانند اطلاعات مربوط به محصولات خود را از طریق این سایت ارایه و نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند.

حائری یزدی گفت: ارایه امکانات لازم برای حضور تولیدکنندگان، واردکنندگان خودرو و تجهیزات جانبی از امکانات این سایت است. بهرام حقیقی مدیر مرکز الکترونیک تجارت ایران نیز در این نشست خبری گفت: بورس خرید و فروش الکترونیکی خودرو و تجهیزات جانبی آن نخستین سایت تخصصی این مرکز است و مخاطبان این سایت شامل تولیدکنندگان، فروشندگان و خریداران خودرو هستند و نیازهای هر سه گروه در این محیط الکترونیکی درنظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد، نمایندگان فروش شرکتهای خودروسازی، فروشگاهها، نمایشگاه های خودرو در این سایت جایگاه دارند و می توانند به صورت عملیاتی به فعالیت بپردازند.

حقیقی اظهار داشت: فروش خودروهای دست دوم از دیگر امکانات این سایت است و خریداران تمام اطلاعات مربوط به خودرو را همراه با تصویری از خودرو می توانند به طور کامل دریافت کنند.