آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار اقتصادی
۴

دفترچه های بیمه تامین اجتماعی 3 ساعته صادر می شود

با نصب و راه اندازی چاپگر در کلیه شعب تامین اجتماعی تهران بزرگ، مدت صدور و یا تعویض دفترچه های درمانی از یک هفته به 3 ساعت کاهش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی تهران بزرگ، محسن شاکری که در آستانه برگزاری هفته تامین اجتماعی و در نشستی با جمعی از کارفرمایان، کارشناسان امور فنی اداره کل سخن می گفت: با عنوان مطالب بالا افزود: در سطح تهران بزرگ 31 شعبه کار خدمت رسانی به بیش از 7 میلیون بیمه شده را انجام می دهد و براساس آمار موجود در هر ساعت کاری 1 هزار و 394، روزی 11 هزار و 152 و در ماه 245 هزار دفترچه درمانی تعویض و یا تامین اعتبار می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ با اشاره به زمان تولید دفترچه درمانی گفت: در گذشته صدور دفترچه درمانی بیمه شدگان حداقل یک هفته طول می کشید که با توجه به دستورالعمل مدیرعامل سازمان از بهمن سال گذشته چاپ دفترچه درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران در شعب تهران بزرگ متمرکز گردید و از اول تیر ماه سال جاری تعویض یا تامین اعتبار دفترچه درمانی در کلیه شعب تهران بزرگ در کمتر از 3 ساعت انجام می گیرد.

وی کاهش زمان تولید دفاتر درمانی و افزایش مدت تامین اعتبار را یکی از برنامه های جدید سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: تسهیل در فرآیند انجام امور، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و جلوگیری از اتلاف وقت کارگران و مستمری بگیران عزیز از مهمترین اهداف این برنامه بوده است.

شاکری با اشاره به دستورالعمل مدیرعامل سازمان مبنی بر افزایش مدت زمان اعتبار دفاتر درمانی گفت: براساس این دستورالعمل تامین اعتبار دفاتر درمانی مستمری بگیران، بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان و بیمه شدگانی که 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند تا آخرین برگ دفترچه درمانی است.

وی تاکید کرد: مدت تامین اعتبار دفاتر درمانی مستمری بگیران بیمه بیکاری 6 ماه منظور شده به شرط آنکه از تاریخ خاتمه مدت بیکاری بیشتر نباشد.