آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار اقتصادی
۴

حضور گازپروم روسیه در خط لوله گاز ایران ارمنستان تکذیب شد

سخنگوی وزارت انرژی ارمنستان اعلام کرد: طرف ارمنی تاکنون پیشنهادی از گازپروم درخصوص تمایل برای خرید خط لوله ایران- ارمنستان دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا «لوسین آرویتونیان»- سخنگوی وزارت انرژی ارمنستان درخصوص اظهارات قائم مقام گازپروم درخصوص قصد این شرکت برای خرید خط لوله گفت: احتمالا این مسئله فقط قصد خود این شرکت است.این درحالی است که شرکت گازی گازپروم پیش تر اعلام کرده بود که روسیه قصد دارد خط لوله انتقال گاز ایران- ارمنستان را که درحال ساخت است، خریداری کند.

الکساندر ریازانوف- سخنگوی گازپروم، در اجلاس سالانه سهامداران این شرکت در مسکو با اعلام مطلب فوق گفت: این پروژه ظرفیتی معادل یک میلیارد و 200میلیون مترمکعب گاز طبیعی را در سال دارد و در سال 2007 راه اندازی خواهدشد.وی افزود: به مرحله اجرا درآمدن این خط لوله منبع قابل اعتمادتری برای تامین گاز طبیعی در اختیار ارمنستان قرار خواهد داد.ارمنستان درحال حاضر گاز طبیعی موردنیاز خود را از گرجستان دریافت می کند.

سخنگوی شرکت گازپروم روسیه در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: درحال حاضر مشکلات متعددی برای انتقال گاز گرجستان به ارمنستان وجود دارد و تامین این گاز از ایران مزایایی برای این کشور دربردارد .نخست وزیر ارمنستان نیز اعلام کرده بود که تمام مسایل درخصوص نحوه احداث پروژه خط لوله تاکنون حل شده و یا درحال روشن شدن است.آ