آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار ورزشی
۱۳

عضو کمیسیون اصل 90: مجلس با طرح سنجش و پذیرش دانشجو توسط دانشگاه ها مخالفت کرد

عضو کمیسیون اصل 90 گفت: کمیسیون بهداشت و درمان به عنوان کمیسیون فرعی با طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مخالفت و آن را رد کرده است.

عشرت شایق در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، اظهار داشت: طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزشی پس از تصویب در کمیسیون آموزش و تحقیقات، در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اصل 90 افزود: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در گزارش شور اول به مجلس شورای اسلامی آورده است در جلسه ای که با حضور کارشناسان دستگاه اجرایی برگزار شد، این موضوع مطرح و پس از بررسی و بحث کلیات آن به تصویب نرسید و رد شد.

وی گفت: این طرح دارای 4 ماده و 2 تبصره بوده و دخالت دادن سوابق تحصیلی و نمرات داوطلب در طول دوره سه ساله متوسطه و حذف تدریجی آزمون های اختصاصی و برگزاری آن تنها در تعداد محدودی از رشته که دارای متقاضی بیش از ظرفیت می باشند و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی از مهم ترین اهداف آن می باشد.

شایق ادامه داد: براساس ماده چهار پیشنهادی این طرح دانشگاه های دولتی و غیر دولتی مجاز خواهند بود با تمهیدات لازم از سال 85 در هر سال تحصیلی در دو نوبت پذیرش دانشجو داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کشور ما نابرابری دسترسی منطقه ای به آموزش متوسطه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بسیار عمیق است، اظهار داشت: چنانچه با تصویب این طرح کیفیت تحصیلات متوسطه بیش از پیش در پذیرش دانشجو تاثیر داشته باشد، نیاز به راه کارهایی برای جبران این فاصله احساس می شود و در هر صورت سیاست آموزشی کشور باید سه اصل آزادی انتخاب، کارایی و عدالت را برآورده سازد.