آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار ورزشی
۱۳

در نشست روسای آموزش وپرورش استان ها صورت گرفت بررسی راهکارهای ارتقای منزلت معلمان

کمک به تامین مسکن فرهنگیان، تعمیم طرح ارتقای شغلی به کلیه فرهنگیان و تصویب آئین نامه سنجش صلاحیت علمی معلمان از جمله راهکارهایی بود که برای ارتقای منزلت معلمان در گردهمایی روسای سازمان های آموزش وپرورش استان ها بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، در این نشست، روسای آموزش وپرورش استان ها، راهکارهای ارتقای منزلت معلمان را در قالب سه بخش راهکارهای رفاهی، اداری و آموزشی به بحث و بررسی گذاشتند.

توسعه فعالیت های بیمه ای، تقویت صندوق های تعاون و امداد فرهنگیان و کمک هایی برای تامین مسکن فرهنگیان از جمله راهکارهای رفاهی ارائه شده است. همچنین افزایش ارقام فوق العاده های معلمان، رفع برخی تبعیض ها میان معلمان ابتدایی و راهنمایی با دبیرستان و تصمیماتی برای ارتقای شغلی کلیه فرهنگیان از راهکارهای اداری مورد بررسی بود.

براساس این گزارش رتبه بندی معلمان و مشارکت دادن هرچه بیشتر آنان در فرآیند برنامه ریزی آموزشی از جمله راهکارهای آموزشی مورد بررسی به شمار می رود. همچنین در کمیسیون تخصصی بررسی عدالت در آموزش وپرورش بر ضرورت توجه بیشتر به مدارس حاشیه ای و توزیع عادلانه دبیران در مدارس تاکید شد.