آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار ورزشی
۱۳

رئیس سازمان بسیج دانشجویی: نخبگان باید در صف مقدم حمایت از مردم فلسطین گام بردارند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه صاحب نظران، نویسندگان، روشنفکران و اصحاب رسانه و هنر در زمینه فلسطین رسالت تاریخی دارند، اظهار داشت: نخبگان جامعه باید در صفوف مقدم حمایت از مردم فلسطین گام بردارند تا سایر اقشار جامعه نیز اقدامات اساسی بعدی را انجام دهند.

به گزارش فارس محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج دانشجویی در کنفرانس مطبوعاتی در سالن کوثر این سازمان با بیان اینکه کشتار و تخریب صورت گرفته در شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه، نگرانی و ناراحتی ملل مسلمان را فراهم آورده است؛ افزود: متاسفانه رژیم صهیونیستی در سایه تغافل فضای رسانه ای جام جهانی از این فرصت سوءاستفاده کرده و ددمنشانه ترین و وحشیانه ترین حملات و برخوردها را با مردم مظلوم فلسطین داشته است.

وی به فشارهای مختلف سیاسی برای تسلیم دولت خودگردان و حماس اشاره کرد و اظهار داشت: تصور رژیم صهیونیستی بر این بود که حماس در صورت قرار گرفتن در مسیر سیاسی و حکومت، دست از مقاومت برداشته و انتفاضه به خاموشی خواهد گرایید اما مقاومت فلسطینی ها باعث شد تا رژیم اشغالگر قدس دست به تخریب امکانات زیربنایی، حیاتی و به شهادت رساندن کودکان و زنان فلسطینی بزند.

وی در ادامه خواستار تشکیل سازمان کنفرانس اسلامی برای حمایت از دولت و ملت فلسطین شد و گفت: آرمان آزادسازی فلسطین آرمان همه مسلمانان است و ما با همکاری سایر تشکل های دانشجویی، کنفرانس دانشجویی جهان اسلام را برای حمایت از فلسطین در آینده ای نزدیک تشکیل خواهیم داد.

مردانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از اعزام نیروی انسانی برای مبارزه با اشغالگران می پرسید، گفت: همیشه ظرفیت اعزام به فلسطین در کشور ما وجود داشته است.

اما مردم مبارز فلسطینی در شرایط کنونی نیاز به حضور نیروی انسانی ندارد.