آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار خارجی
۱۶

مبارزان فلسطین با پرتاب موشک به حملات مداوم صهیونیست ها پاسخ دادند

در واکنش به حملات مداوم صهیونیست ها به نوارغزه، مبارزان فلسطینی برای نخستین بار از کرانه غربی یک شهرک صهیونیست نشین را هدف موشک قرار دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دیروز در حالی که مناطق مختلف نوارغزه در زیر حملات مداوم هوایی و زمینی ارتش اشغالگر اسرائیل قرار داشت، مبارزان فلسطینی اقدام به شلیک موشک به سوی فلسطین اشغالی 1948 کردند.

آنها برای نخستین بار از کرانه باختری رود اردن به سمت شهرک صهیونیستی «کیبوتص رام اون» در داخل فلسطین اشغالی 1948 موشک پرتاب کردند. منابع ارتش رژیم اسرائیل خبر پرتاب این موشک را تایید کردند ولی در مورد تلفات آن چیزی نگفتند. به گفته منابع صهیونیستی، تلاش دیگری هم دیروز برای شلیک موشک از منطقه جنین، واقع در کرانه باختری، صورت گرفت ولی ناموفق بود. به اعتراف این منابع، توانایی موشکی در کرانه باختری، شبیه نوارغزه، اسرائیل را با چالش های خطرناکی روبه رو کرده است.

از نوار غزه نیز دیروز شلیک موشک ادامه داشت وشهر صهیونیست نشین «عسقلان» در جنوب تل آویو، نیز هدف قرار گرفت.

روزنامه «یدیعوت آهارونوت» چاپ فلسطین اشغالی دیروز به نقل از یک مقام بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: مناطق «اشدود»، «کریات گات» و «اوواکیم» در فلسطین اشغالی هدف های بعدی موشک های دست ساز فلسطینی هستند و برد این موشک ها افزایش می یابد.

دیروز حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی نیز به نوارغزه ادامه داشت، که مجموعا پنج شهید، از جمله سه کودک در میان فلسطینیان برجای گذاشت. در این حملات، دستکم ده ها فلسطینی دیگر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. طی روز دوشنبه گذشته، 9 فلسطینی در نوارغزه بر اثر حملات اشغالگران اسرائیلی شهید شدند.