آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
اخبار خارجی
۱۶

اعتراض علیه اشغالگران به صحن علنی مجلس عراق کشیده شد

چند تن از نمایندگان مجلس عراق خواستار خروج فوری اشغالگران آمریکایی از کشورشان شدند و آنها را مسئول ناامنی در عراق دانستند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از بغداد، چند نماینده عضو فراکسیون های مختلف مجلس عراق طی سخنانی در صحن علنی مجلس، نیروهای آمریکایی را به عنوان عوامل ناامنی ونابسامانی اوضاع کشورشان ذکر کردند.

این نمایندگان فاش کردند که طرح امنیتی بغداد از سوی آمریکایی ها به دولت عراق دیکته شده و این دولت تنها مجری آن است.

به گفته «جلال الدین صغیر» از مجلس اعلای انقلاب اسلامی و عضو «ائتلاف عراق یکپارچه»، طرح یاد شده باعث توقف تحرکات نیروهای عراقی شده و اراده و ابتکار عمل را از آنها سلب کرده است.عضو برجسته دیگر ائتلاف عراق یکپارچه نیز گفت: عراق اینک به سرعت به سمت جنگ داخلی پیش می رود و این مسئله از سوی اشغالگران در بدو ورود به عراق و اشغال آن پیش-بینی شده بود.

مناطق مختلف شمالی و مرکزی عراق دیروز به شدت ناآرام بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ناآرامی ها 36 کشته و دهها زخمی برجای گذاشت. یک گروه که خود را وابسته به شبکه القاعده می داند، اعلام کرد که سه تفنگدار آمریکایی را در پاسخ به تجاوز به یک دختر نوجوان عراقی، اعدام کرد. این دختر عراقی پس از تجاوز، به همراه خانواده اش در محمودیه عراق توسط نظامیان اشغالگر کشته شدند.