آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
شهرستان ها
۱۱

با اعتباری بالغ بر 160میلیارد ریال فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شرق اصفهان بزودی افتتاح می شود

اصفهان -خبرنگارکیهان:

پس از 3 سال تلاش، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شرق اصفهان، شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب به این تصفیه خانه با صرف هزینه ای بالغ بر 160میلیارد ریال آماده بهره برداری شد.

مهندس «عبدالجواد زعفرانی»مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: این تصفیه خانه به ظرفیت تصفیه فاضلاب جمعیتی بالغ بر 500هزار نفر با هدف تصفیه فاضلاب مناطق شرقی شهرهای اصفهان خوراسگان و تعدادی از روستاهای واقع شده درمنطقه کویری سگزی در شرق اصفهان احداث شده است.

وی با بیان اینکه درمرحله اول بهره برداری از مدول اول آن به ظرفیت 250هزار نفر آغاز می شود. افزود: تصفیه خانه شهر اصفهان با زیربنای 70هکتار در زمینی به وسعت 600 هکتار احداث شده است و می تواند درهر شبانه روز 100هزار متر مکعب فاضلاب را به روش تلفیق برکه های تثبیت و حوضچه های هوادهی تصفیه کند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان همچنین گفت:برای احداث و تجهیز فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شرق اصفهان بالغ بر 45 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: همزمان با افتتاح تصفیه خانه شرق اصفهان بهره برداری از شبکه جمع آوری و خط انتقال اصلی فاضلاب به این تصفیه خانه به طول 188کیلومتر با هزینه ای افزون بر 15میلیارد ریال آغاز می شود.