آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
شهرستان ها
۱۱

استاندار با تاکید برجذب تمام اعتباراتیک ریال از اعتبارات خوزستان به خزانه دولت بازنمی گردد

اهواز- خبرنگارکیهان:

مسئولان مطمئن باشند که اجازه نمی دهم حتی یک ریال از اعتبارات این استان به خزانه دولت بازگردد و یا در استانهای دیگر جابه جا شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان «امیر حیات مقدم» استاندار خوزستان در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان در حضور فرمانداران، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جذب اعتبارات توسط مسئولان دستگاه های اجرایی استان و شهرستانها گفت: عدم جذب اعتبارات و بازگشت این اعتبارات به خزانه در خور شان استان خوزستان نیست و باید برنامه ریزی ویژه ای صورت بگیرد تا به اندازه پول موجود در استان بدهکار باشیم.

وی وجود نقدینگی در هر دستگاه را یک امتیاز منفی برای مدیریت مربوطه عنوان کرد و اظهار داشت: وجود 500میلیارد ریال نقدینگی از سال84 و 800 میلیاردریال از سال85 حاکی از عملکرد ضعیف دستگاهها است.

«حیات مقدم» راهبرد ملی و اصلی مسئولان به ویژه در بحث جذب اعتبارات را ایجاد زمینه های اشتغال عنوان کرد و گفت: برخی از مصوبات شورای برنامه ریزی شهرستانها در راستای راهبرد اشتغال نیست که باید این رویکرد را اصلاح کنند.

در این جلسه همچنین نیمی از اعتبارات 2 در هزار نفت استان در سال جاری که به طور مستقیم توسط وزارت نفت به شهرستانها اختصاص یافته بود اعلام شد.

استاندار خوزستان اعتبارات 2 در هزار نفت را نسبت به نفت استخراجی از خوزستان ناچیز دانست و خاطر نشان کرد: نحوه تخصیا اعتبارات 2 در هزار نفت باید به مسئولان استانی واگذار شود و ما باید در صدد افزایش سقف این اعتبارات باشیم.