آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
حوادث
۱۵

فرمانده انتظامی استان خوزستان خبر داد دستگیری 260 عضو گلدکوئیست در اهواز

فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری 260 تن از اعضای شرکتهای هرمی گلدکوئیست در اهواز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ عیسی دارایی با تشریح نتایج 6 روز رزمایش سراسری مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی، از کشف 162 هزار و 370 لیتر سوخت بنزین، 27 قبضه سلاح، 41 دستگاه ماهواره و ویدئو و چهار دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه تراکتور خبر داد و اظهار کرد: در این میان و در جریان اجرای این رزمایش، 650 دستگاه خودرو و شناور در حالی شناسایی شد که 92 خودرو و شناور توقیف شدند.

وی با بیان این که آبادان وشادگان بیشترین کشفیات را در خصوص فرآورده های نفتی قاچاق به خود اختصاص داده اند، افزود: بدین ترتیب در جریان عملیاتهای انجام شده، 95 تن دستگیر شده و 15 محل مظنون نیز مورد بازرسی قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در ادامه با اشاره به متلاشی شدن یک باند سرقت مسلحانه گفت: اعضای این باند که در مناطق ماهشهر، شادگان و محور «اهواز- اندیمشک» فعالیت می کردند، به صورت وحشیانه و با تیراندازی اقدام به سرقت از خودروها می کردند که براین اساس با انجام یک عملیات پلیسی دو تن از اعضای این باند دستگیر شدند و یک تن نیز به هلاکت رسید.

به گفته سرتیپ دارایی طی مدت سه ماه و از 12 فروردین ماه سال جاری، اعضای این باند مرتکب 8 فقره سرقت مسلحانه شده بودند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکتهای هرمی گلدکوئیست در اهواز از دستگیری 260 تن از اعضای این شرکتها خبر داد که همگی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی خوزستان افزود: 25 مکان که به عنوان دفاتر این شرکتها از بیرون مرز هدایت می شدند، در مراحل اولیه فعالیت شناسایی و پلمپ شدند.