آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۶۴
حوادث
۱۵

سخنگوی قوه قضاییه: با کاهش جرایم سرقت مسلحانه و آدم ربایی امنیت شرق کشور افزایش یافته است

سخنگوی قوه قضاییه از کاهش چشمگیر جرایم سرقت مسلحانه، آدم ربایی و شرارت در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان و افزایش امنیت در شرق کشور خبر داد.

جمال کریمی راد در نشست مطبوعاتی دیروز با خبرنگاران با اشاره به تعامل خوب میان سه قوه، بر ضرورت حمایت از حقوق نظام و شهروندان ایرانی در دنیا تاکید کرد.

وی با اشاره به برخی از لوایح قوه قضاییه گفت: احیای دادسراها یکی از این لوایح بود که سبب صیانت از حقوق مردم شده است. در همین راستا اقداماتی هم برای رفع معضل اطاله دادرسی صورت گرفته و میانگین وقت رسیدگی دادگاه ها به 2ماه رسیده است.

کریمی راد درباره اقدامات صورت گرفته برای حفظ حقوق شهروندی و آزادی های مردم گفت: شکایاتی که مردم از قاضی، زندانبان یا هر شخص دیگری داشتند، رسیدگی و پیگیری شده است. وی از تعلیق تعدادی قاضی به دلیل صدور حکم بازداشت غیرقانونی و همچنین اخذ اقرار غیرموجه خبر داد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حکم دادگاه آمریکایی درباره حراج لوح های باستانی ایران به نفع رژیم صهیونیستی افزود: این تصمیم توجیه حقوقی و قانونی ندارد و تمام دنیا به این مسئله اعتراض کردند. دولت ایران هم با اعتراض جدی به یونسکو پیگیر موضوع است.

وی درباره پرونده ناامنی های شرق کشور نیز گفت: ستاد ویژه ای آن جا مستقر شده است که کاهش جرایم آدم ربایی و سرقت مسلحانه و قتل را درپی داشته است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: تاکنون 95درصد گروگان گیری ها در شرق کشور کشف و آزاد شده است. سرقت مسلحانه 16درصد، قتل مسلحانه 50، آدم ربایی 35 و درگیری مسلحانه 45درصد کاهش داشته و دستگیری اشرار نیز 150درصد افزایش یافته است.

وی در این نشست مطبوعاتی درباره پرونده رامین جهانبگلو گفت که این پرونده در مرحله تحقیقات است.

کریمی راد از پیگیری دستور آیت الله شاهرودی درباره وضعیت دو تبعه دستگیر شده آلمانی و فرانسوی در آب های جنوب ایران خبر داد.