آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۹
فرهنگ و هنر
۱۶

برنامه های کانون نمایش های خیابانی اعلام شد

کانون نمایش خیابانی مرکز هنرهای نمایشی، در برنامه کاری سال 85 خود 12 نشست علمی پژوهشی در خصوص نمایش های خیابانی ایران و جهان پیش بینی کرده است.

محمود فرهنگ مسوول کانون نمایش خیابانی مرکز هنرهای نمایشی گفت: «این نشست ها در جهت یافتن راه های رشد و اعتلای نمایش های خیابانی، گردآوری گروه های نمایش خیابانی ایرانی و خارجی و بررسی راه های گسترش نمایش خیابانی در ایران خواهد بود. در این نشست ها فیلم های خیابانی خارجی پخش و این آثار به صورت کارشناسانه بررسی خواهند شد.»

وی در ادامه افزود: «اجرای نمایش های خیابانی کارگاهی و بحث و تبادل نظر در مورد آنها و دعوت از اساتید داخلی و خارجی از دیگر فعالیت های این کانون است که در کنار انتشارات و جمع آوری مقالات و سخنرانی های متفاوت در مورد نمایش های خیابانی برگزار می شود. در همین راستا 10 نمایش خیابانی برای اجرا تا پایان امسال نیز در نظر گرفته شده است. »

مسوول کانون نمایش های خیابانی مرکز هنرهای نمایشی با اشاره به برگزاری ورک شاپ نمایش خیابانی طی امسال اظهار کرد: «این ورک شاپ شامل بازیگری مولف، کارگردانی، طرح و ایده، تئاتر گذرگاهی، مکان اجرایی و اقتصاد در نمایش خیابانی است که تصمیم داریم در خلال آن از یکی از شاگردان آگوستو بوآل و از پنج تن از اهل نظر نمایش های خیابانی ایرانی مثل دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، تاجبخش فناییان، دکتر مجید سرسنگی، داوود فتحعلی بیگی و سیدعظیم موسوی دعوت کنیم تا در این برنامه حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: «از اواخر ماه جاری نمایش های خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شوند که تا آغاز جشنواره تئاتر فجر امسال ادامه خواهند داشت و شامل دو بخش نمایش های منتخب سال 84 و تولیدات جدید این کانون هستند. بدین ترتیب پس از اجرای این نمایش ها، از میان این آثار، نمایش های سال 86 انتخاب می شوند.»