آرشیو چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۵۹
فرهنگ و هنر
۱۶

منوی پیشنهادی

امروز را با امید سپری کنید!

گروه فرهنگی: کم کم به آخر هفته نزدیک می شویم و اوقات خوش، فرا می رسد! امروز را به امید خواب و استراحت آخر هفته سپری کنید. اگرچه می توانید یکی دو ساعتی را با برنامه های منوی پیشنهادی ما سپری کنید.

داریوش مهرجویی و گلی ترقی، افرادی هستند که نامشان خیال مخاطب را راحت می کند. وقتی این دو در کنار هم قرار بگیرند، دیگر جای نگرانی نیست! داریوش مهرجویی سال هفتاد و شش براساس داستانی از گلی ترقی فیلم «درخت گلابی» را ساخت؛ اثری که گلشیفته فراهانی را به سینما معرفی کرد و مورد استقبال سینما دوست ها و اهالی ادبیات هم قرار گرفت؛ فیلمی با قصه یی عاشقانه درباره پسری که به دنبال عشقش دوباره به خانه قدیمی اش برمی گردد و خاطراتش را مرور می کند. اگر اهل فیلم های رمانتیک هستید و نوستالژی خونتان کم شده، حتماص فیلم را از ویدیوکلوپ ها تهیه کنید!

تلویزیون هم مثل همه ما، انتظار پایان هفته را می کشد تا باز هم با چند فیلم و سریال همه را سرگرم کند، اما از سراجبار چند برنامه برای امشب در نظر گرفته! اولین آن پخش فیلم «مردی با دوربین فیلمبرداری» است که از برنامه سینمای صامت شبکه چهار پخش می شود. این فیلم محصول شوروی سابق است و قصه اش درباره شهر کوچکی است که در آن همه عمل ها و اتفاق ها، حتی پدیده های طبیعی کنترل می شود. شبکه چهار ساعت 17 این فیلم را پخش می کند.

اما ساعت 22، شبکه چهار تله تئاتر سفر به گمسک را هم پخش می کند. نمایشی درباره زوجی جوان که به اجبار در یک مهمانخانه ساکن می شوند، مرد خواهان رفتن به شهر آرمانی اش، گمسک است و زن زندگی در همان مهمانخانه را ترجیح می دهد. مهتاج نجومی، حسین عاطفی و فهیمه امن زاده بازیگران این تله تئاتر هستند.