آرشیو دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۵، شماره ۸۱۰
دیپلماسی
۳

اخبار کوتاه

قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی

ایسنا: جان بولتون گفت: تصویب قطعنامه شورای امنیت که پرتاب موشک در کره شمالی را محکوم می کند، به ارسال پیامی قدرتمند به تهران کمک خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: فکر می کنم که ایران باید به این قطعنامه نگاهی بیندازد و ببیند که تمامی پنج عضو دائم شورای امنیت اتفاق نظر داشته اند.

لاریجانی پیام احمدی نژاد را تسلیم کرد

ایسنا: علی لاریجانی با پادشاه عربستان دیدار و مذاکراتی داشت که انتظار می رود بر محور لبنان و اراضی اشغالی فلسطین متمرکز بوده باشد. وی در این دیدار نامه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران را به ملک عبدالله بن عبدالعزیز تقدیم کرد، اما محتوای این نامه فاش نشده است.

هند: ایران هم علیه ما رای داده است

ایسنا: وزیر امور خارجه هند گفت که روابط دهلی با تهران نمی تواند به علت آرایی که علیه این کشور در آژانس بین المللی انرژی اتمی داده شد، تنزل پیدا کند. به گزارش روزنامه هندو، شیام ساران وزیر امور خارجه هند در پاسخ به سئوالی درباره ایران گفت: که تهران بارها علیه هند در موضوعات معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای در آژانس بین المللی انرژی اتمی رای داده است و این چیزی است که برای دهلی قابل پذیرش نیست. ساران ادامه داد: اما ما نمی گوییم که ایران علیه و در مقابل هند است. وی افزود که منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران به زودی به دهلی نو سفر خواهد کرد.

تکذیب اتهامات رژیم صهیونیستی

ایسنا: سفارت ایران در بیروت هرگونه اتهام رژیم صهیونیستی درباره دخالت ایران در ناآرامی های اخیر منطقه را رد کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با صدور بیانیه ای اتهامات رژیم صهیونیستی علیه تهران را بی معنا خواند.