آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۷۰
اخبار کشور
۳

احمدی نژاد در اختتامیه نشست مجلس دانش آموزی: خشم ملت های منطقه از جنایات رژیم صهیونیستی در حال انفجار است

اگر درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی تصمیم معقولانه ای اتخاذ نشود خشم متراکم ملت های منطقه منفجر خواهد شد و آنگاه هیچ چیز نمی تواند جلو اقیانوس خشم ملت های آزاده جهان را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ما از اختتامیه سومین نشست مجلس دانش آموزی، رئیس جمهور با بیان این مطالب افزود: حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطین و تخریب مکان های غیرنظامی لبنان نشان می دهد که صهیونیست ها به قوانین بین المللی و حقوق بشر پایبند نیستند.

محمود احمدی نژاد اقدامات رژیم صهیونیستی را مقدمه سازی برای اشغال سرزمین های اسلامی از جمله لبنان توصیف کرد و ادامه داد: این اشتباه بزرگی است که آنها مرتکب شده اند.

وی درباره سیاست جمهوری اسلامی درباره چرخه سوخت هسته ای تاکید کرد: سیاست قطعی ما استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای و همکاری با کشورها در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

احمدی نژاد با هشدار به آمریکایی ها درباره مشکل آفرینی پیرامون بسته پیشنهادی گروه 1+5 گفت: برخی نظرها را درباره آن اعلام کرده ایم.

رئیس جمهور به آمریکایی ها هشدار داد: اگر مشکلی به وجود بیاید برای همه پیش خواهد آمد و ملت ایران فناوری به دست آمده از همت جوانان خود را حفظ خواهد کرد.

احمدی نژاد ضمن تاکید بر تقویت سازمان دانش آموزی، مهم ترین رسالت جامعه و دانش آموزان را کمک به تحقق اهداف سازندگی دانست.

همچنین به گزارش واحد مرکزی خبر در این مراسم غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی از نیاز 26هزار مدرسه به مقاوم سازی سخن به میان آورد و افزود: با پیگیری دولت و مجلس تلاش داریم طرح مقاوم سازی را که با اعتباری از حساب ذخیره ارزی در دست اجراست به خوبی به ثمر برسانیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور، رئیس مجلس دانش آموزی با اشاره به خواسته های این مجموعه گفت: مجلس دانش آموزی نه نمادین است، نه تشریفاتی و نه انتصابی بلکه با رای دانش آموزان انتخاب شده است.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش فلسطین هم حضور داشت.