آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۷۰
اخبار اقتصادی
۴

از روز شنبه آغاز می شود ثبت نام وام ودیعه مسکن برای بازنشستگان

بازنشستگان کشوری می توانند برای دریافت وام ودیعه مسکن از روز شنبه ثبت نام کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازنشستگی، بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که فاقد مسکن بوده و مستاجر هستند می توانند از طریق سایت اینترنتی سازمان بازنشستگی کشوری ثبت نام کنند. بنابراین گزارش: با توجه به دستورالعمل وزارت مسکن و شهرسازی بازنشستگانی مشمول دریافت این وام خواهند شد که کمتر از 225هزار تومان حقوق بازنشستگی دریافت می کنند و تاکنون زمین، مسکن یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده و فاقد مسکن ملکی باشند و اجاره نامه رسمی یکساله داشته که در زمان ثبت نام، حداقل یازده ماه از آن باقی مانده باشد.

همچنین متقاضیان ساکن در شهرهای بزرگ تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز، قم، اهواز، کرمانشاه و ارومیه باید حداقل 10سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا داشته باشند، این شرط در سایر شهرها وجود ندارد.

ثبت نام وام ودیعه مسکن از شنبه 31تیرماه از طریق سایت سازمان بازنشستگی کشوری به آدرس WWWCSPFIR آغاز خواهد شد و حداکثر تا پایان مردادماه 1385ادامه می یابد.

از بین ثبت نام کنندگان قرعه کشی انجام خواهد شد و اسامی پذیرفته شدگان واجد شرایط با شماره دفتر کل در نیمه دوم شهریورماه از طریق روزنامه های کثیرالانتشار و سایت سازمان بازنشستگی کشوری اعلام می شود.ثبت نام ودیعه مسکن تنها از طریق سایت اینترنتی این سازمان امکانپذیر بوده، بنابراین از بازنشسته ها تقاضا می شود از مراجعه حضوری به سازمان بازنشستگی کشوری در تهران و استانها خودداری کنند.