آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۵
صفحه اول
۱

شنبه، جمع آوری گوشی های تلفن همراه قاچاق

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت و گوشی تلفن همراه گفت: از روز شنبه مامورین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جمع آوری گوشی های تلفن همراه قاچاق را از بازار آغاز می کنند تا وضعیت بازار گوشی کمی سامان یابد.

افشار فروتن لاریجانی در گفت وگو با مهر، وضعیت بازار گوشی تلفن همراه را همچنان آشفته عنوان کرد و گفت: بازار گوشی تلفن همراه همچنان در رکود بسر می برد، بطوری که در این مدت بسیاری از فروشندگان گوشی ضررهای زیادی را متحمل شده اند.

وی از جمع آوری گوشی های قاچاق در بازار از اول هفته جاری از بازار خبر داد و گفت: این اقدام نقش بسیار مهمی در حل مشکلات کنونی بازاردارد، زیرا افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه بازار قاچاقچیان را رونق داده بود و فروش گوشی های آنها را در مقایسه با وارد کنندگان مجاز افزایش داده بود.

لاریجانی تصریح کرد: در این مدت نیز وارد کنندگان نسبت به واردات اقدام نکرده و نمی کنند تا کمی این وضعیت سامان یابد وخسارت های کمتری رامتحمل شوند.

وی جمع آوری گوشی های قاچاق را از بازار اقدامی مناسب دانست و گفت: از سویی دیگر باید اتخاذ هر تصمیم با بررسی همه جوانب باشد تا حاشیه امنیت را برای وارد کنندگان ایجاد کند.

لاریجانی اضافه کرد: حتی اگر قرار است تعرفه 60 درصد اعمال شود باید به وارد کننده این اطمینان داده شود که رقیبی غیر قانونی برای آنها وجود ندارد.

رییس انجمن فروشندگان سیم کارت و گوشی تلفن همراه درباره نحوه واردات گوشی گفت: هم اکنون وارد کنندگان اگر مبادرت به واردات کنند تعرفه 4درصد را می پردازند اما تعهد می دهند در صورت مشخص شدن تعرفه مابقی تعرفه را نیز بپردازند.

وی درباره وضعیت قیمت گفت: با توجه به این که تقاضا با اعلام واگذاری ها افزایش یافته و عرضه گوشی نیز بسیارکاهش یافته است قیمت توسط فروشنده ها تعیین می شود نه براساس مکانیزم بازار درنتیجه فعلا بازار آشفته و نابسامان است.