آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۵
پایداری
۷

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: کمبود پزشک متخصا بزرگترین مشکل درمانی مناطق محروم است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود نیروها و پزشکان متخصا، بزرگترین مشکل بهداشتی و درمانی است که ساکنان مناطق محروم با آن مواجه هستند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی اردوهای هجرت بسیج سازندگی، فخرالدین حیدری عنوان کرد: با اشاره به عملکرد مثبت وزارت بهداشت و درمان در ایران، 30 درصد از سهم بیمه ساکنان مناطق محروم توسط دولت و 70 درصد توسط افراد تحت پوشش بیمه تامین می شود با وجود این باز هم مردم این مناطق برای تامین حق بیمه خود دچار مشکل هستند.

حیدری درآمد بیمه تامین اجتماعی را نسبت به سایر نهادهای بیمه یی قابل توجیه تر دانست و اظهار داشت: قانون بیمه روستایی که به تازگی به تصویب رسیده، بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق محروم را رفع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون انتظارات مجلس در رابطه با پوشش بیمه روستاییان برآورده نشده است. نماینده مردم سقز و بانه حضور پرشور جوانان را برای رفع موانع بهداشتی مناطق محروم بسیار مفید دانست و اظهار داشت: در جهت ریشه کنی مشکلات بهداشتی در مناطق محروم باید وزارت بهداشت وارد عمل شده و فعالیت های جوانان را در این عرصه سازماندهی و نظارت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: حضور داوطلبانه پزشکان و متخصصان بسیج در مناطق محروم که با کمترین دستمزدها و در جهت کمک به مردم انجام می گیرد، بطور قطع عمده ترین مشکل این مناطق، یعنی کمبود پزشک متخصا را برطرف خواهد کرد.وی با تاکید به اینکه بسیاری از مناطق محروم کشور، تحت پوشش های بهداشتی و درمانی مناسب نیستند خاطرنشان کرد: در اردوهای بسیج سازندگی، با سرکشی و فعالیت جوانان در مناطق محروم بسیاری از بیماری ها و علل بروز آنها شناسایی خواهند شد.