آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۵
پاپ آرت
۱۰

فیلمی بدون پایان!

ایبرت

راجر ایبرت منتقد معروف هالیوودی نیز وب سایت شخصی خود را با نوشتن نقدی در خصوص تازه ترین اثر گور وربینسکی که چند هفته یی است در لیست پرفروش های هالیوود در تابستان 2006 قرار گرفته، به روز کرده است: «فیلمی دوست داشتنی و خوب که در مدت 143 دقیقه شما را کاملا درگیر خود می کند. نسخه اولیه دزدان دریایی کاراییب با عنوان ف گ ضظچ فق ضف ض ظع ل ظ ک ظلگ مط ظع خ توانست تاثیر عمیقی روی تماشاگران داشته باشد و جالب تر از همه آنکه باز هم در پایان فیلم داستان خاتمه نمی یابد و می تواند ادامه داشته باشد. فیلمی که مخاطب را به این فکر فرو می برد که نتایج مختلفی از آن برداشت کند و پایان متفاوتی برایش در نظر بگیرد. شخصیت های فیلم و مخصوصا آنچه دپ به تصویر کشیده همگی طلایی هستند و ما را وا می دارند تا با آنها همذات پنداری کنیم.

فکر کنید در آن جزیره کاپیتان اسپارو و سایرین بودید! دشمنی جک با کاپیتان باربوسا، کسی که باعث شورش در کشتی اسپارو در «مروارید سیاه» شد و کپایتان اسپاروی داستان را در آن جزیره بی آب و علف تنها رها کرد.

حال آنکه عده بی شماری تصور می کردند جانی دپ در ادامه نقش اسپارو به ورطه تکرار و یکنواختی می افتد و نمی تواند به قدر کافی مخاطب را جذب کند. اما قدرت بازی او و تمرکزش به علاوه خلاقیتش در کنار راهنمایی های وربینسکی حتی از «اسپارو» شخصیتی جذاب تر و ملموس تر نسبت به ورژن قبلی به نمایش گذاشت!

اورلاندو بلوم دیگر بازیگر این مجموعه به واقع درخششی فوق العاده داشت ضمن اینکه قطعا «صندوق مرد مرده» سکوی پرتاب بسیار خوبی برایش خواهد بود. او در این گروه در مناسب ترین نقش ممکن قرار گرفت و توانست ویلی ترنر را به بهترین شکل به تصویر بکشد. ضمن اینکه کارنامه او مملو است از حضور در فیلم های صامت و بی کلام که او توانست از پس آنها بخوبی بربیاید.

نسخه اولیه دزدان دریایی کاراییب «نفرین مروارید سیاه» در حالی که مبنایی سنتی و قدیمی و تفکری اینچنینی داشت بستری مناسب را برای ساخت ورژن دوم «صندوق مرد مرده» به وجود آورد.