آرشیو چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۵
اجتماعی
۱۱

رسانه ها، پل ارتباطی مدیریت شهری و شهروندان هستند

گروه اجتماعی: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی، فصل مشترک و پل ارتباطی فی مابین مدیریت شهری و شهروندان هستند و همراهی و همکاری رسانه های ارتباط جمعی، متضمن موفقیت دست اندرکاران امور شهری بویژه در بخش هایی مانند حوزه حمل و نقل و ترافیک است که مردم با آن هر روز سر و کار دارند. مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: اقدامات ما هنگامی اثرگذار و نتیجه بخش خواهد بود که بخوبی به آحاد جامعه و بدنه مردم عرضه شود و در غیر این صورت فعالیت های ما مانند نوشتن روی آب، تاثیر و نتیجه خود را بلافاصله از دست خواهد داد. وی افزود: ارتباط و تعامل سازنده با رسانه ها بویژه در بخش های پر مخاطبی مانند حوزه ترافیک از اصول اولیه و بدیهی کار در مدیریت شهری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از سوی دستگاه های اجرایی رسانه ها نباید به راست و چپ، تلخ و شیرین و دوست و دشمن تقسیم بندی شوند، تصریح کرد: هر رسانه حداقل نمایندگی بخشی از افکار عمومی و طیفی از جریان های اجتماعی را بر عهده داشته و مخاطبان خاص خود را دارد.

وی برقراری رابطه با رسانه ها در جهت پاسخگویی به پرسش های مردم را به عنوان یک وظیفه و تکلیف برای مدیران شهر عنوان کرد و گفت: عملکرد مدیریت شهری از دو زاویه قابل بررسی است که اولی انجام انبوه اقدامات اجرایی و دیگری چگونگی انعکاس و بازتاب این فعالیت ها از طریق رسانه ها است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از رسانه ها به عنوان وسیله یی که از طریق آنها نقاط قوت و عملکردمان را بهتر می توانیم ارایه کنیم یاد و خاطرنشان کرد: به همین نسبت ما نقاط ضعف و کمبودهایمان را نیز از این طریق راحت تر می توانیم با مردم در میان بگذاریم.