آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۸۵۷۱
شهرستان ها
۱۱

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی: کنگره بین المللی شعر نبوی در خراسان رضوی برگزار می شود

مشهد- خبرنگار کیهان:

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تصویب کلیات برگزاری کنگره بین المللی شعر نبوی در سال جاری خبر داد.

حسین مسگرانی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های ستاد سال پیامبر اعظم(ص) در خراسان رضوی گفت: پس از انتشار فراخوان دعوت از هنرمندان و مجامع فرهنگی هنری استان 54 طرح به این ستاد ارسال شده است.

وی افزود: پس از بررسی های به عمل آمده در کمیته های علمی و فرهنگی ستاد 17 طرح به تصویب رسیده است.

مسگرانی از اجرای کنگره بین المللی شعر نبوی، جشنواره فرهنگی هنری مسافر عرش، همایش علمی و فرهنگی پیامبر اعظم (ص)، جشنواره وبلاگ نویسی و برخی جشنواره های مختلف در رابطه با نامگذاری امسال خبر داد.

وی رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد را مرتبط با سیره پیامبر (ص) دانست و اظهار داشت: نباید تنها برنامه هایی با این عنوان برگزار شود بلکه باید برنامه های امسال با مضامین سیره نبوی اجرا شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مورد جشنواره مسافر عرش گفت: این جشنواره در ده رشته فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده که در انتها نمایشگاهی از آثار و فعالیت ها در معرض دید قرار می گیرد.

وی همچنین از بخش ویژه جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مربوط به پیامبر اعظم (ص) یاد کرد و افزود: اولویت های کاری امسال هم مربوط به فعالیت هایی است که با مضامین سیره نبوی اجرا شود.

مسگرانی با اشاره به ضعف تبلیغات شهری مشهد اظهار داشت: طبق تصویب شورای فرهنگی عمومی، طرح جامع تبلیغات شهری مبتنی بر سال پیامبر اعظم (ص) توسط کانون تبلیغات و آگهی ارائه می شود. وی در پایان تصریح کرد: طرح های ارائه شده دو ستاد فرهنگی، هنری و علمی و پژوهشی است و ما در بین آنها به دنبال طرح های ویژه خاص و ناب هستیم.