آرشیو پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۶
فرهنگ و هنر
۱۶

مجموعه دار ایرانی با ارسال آثارش به موزه لوور موافقت کرد

فریال سلحشور، مجموعه داری که بیش از 800 قطعه هنری را برای نمایش در نمایشگاه هنرهای تصویری سده 12 و 13 به فرهنگستان هنر امانت داده، از نمایش نمونه نقاشی های پشت شیشه در موزه لوور استقبال کرد.

چندی پیش با حضور هنری لوآرت، رییس موزه لوور در ایران و بازدید او از نمایشگاه یادشده، تفاهمنامه یی مبنی بر داد و ستدهای فرهنگی میان این موزه و فرهنگستان هنر به امضا رسید و براساس آن قرار شد نمونه نقاشی های پشت شیشه مجموعه سلحشور کازرونی در موزه لوور به نمایش در آید و در عوض تمام آثار ایرانی موجود در این موزه در قالب یک کتاب انتشار یابد.

سلحشور که از سال ها پیش همراه با همسرش مجموعه یی غنی از هنرهای سنتی و معاصر ایران را جمع آوری کرده است، درباره این تبادل فرهنگی به میراث خبر گفت: «برقراری روابط جهانی یکی از مهمترین وظایف نهادهای فرهنگی است که متاسفانه در ایران کمتر مورد توجه قرار می گیرد. چنانچه این رابطه بر اساس موضوعات فرهنگی استوار باشد و به تبادل داشته ها و اطلاعات میان دو موسسه فرهنگی منجر شود، نتایج خوبی در پی دارد. برنامه هایی که قرار است به همت فرهنگستان هنر و موزه لوور اجرا شود، نمونه یی قابل توجه از همکاری های هنری است و ما به عنوان مجموعه داران ایرانی تمام تلاش خود را برای برگزاری درست و قابل قبول نمایشگاه نقاشی های پشت شیشه به کار می گیریم. »