آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۱۱۶۷
اخبار اقتصادی
۱۳

رییس اتاق اسکاندیناوی - ایران: LCهای درخواستی تجار ایرانی در سوئد بازگشایی می شود

گروه اقتصادی: با اعتمادسازی صورت گرفته کلیه LCهای درخواستی از سوی تجار ایرانی در سوئد، بدون مشکل بازگشایی و از سوی دولت گارانتی می شود.

رضا خلیلی دیلمی، رییس اتاق اسکاندیناوی ایران، در جمع خبرنگاران گفت: اقتصاد و سیاست از دید کلان از یکدیگر جدا نیستند؛ ولی اتاق بازرگانی اسکاندیناوی ایران سعی دارد که اجازه ندهد، سیاست در اقتصاد دخالت کند. ضمن اینکه هر زمانی که سیاست مانع از فعالیت های اقتصادی مشترک میان تجار دو کشور شود، این اتاق سعی در حل مشکلات داشته باشد. خلیلی افزود: در ماه گذشته به دلیل مسائل سیاسی چندین ئث شرکت های ایرانی خصوصی برگشت خورد که سفارت ایران در سوئد سعی در عادی سازی روابط و نیز اعتمادسازی کرد. به نحوی که در حال حاضر 100 درصد درخواست های ایرانیان برای بازکردن ئث دارای نتیجه مثبت است و از سوی دولت سوئد گارانتی می شود. این درحالی است که ردئث ها طی ماه گذشته به دلیل تبلیعات سوءعلیه ایران بود.

خلیلی گفت: اتاق مشترک ایران و سوئد پس از گذشت 11 سال از فعالیت خود تنها دارای 200 عضو است، این درحالی است که اتاق اسکاندیناوی با گذشت یک سال از فعالیت خود 500 عضو دارد که این امر نشان از پویایی این اتاق دارد.

او تصریح کرد: هدف اتاق اسکاندیناوی ایران برگزاری مسافرت های تجاری برای تجار دو کشور است، به نحوی که پتانسیل های ایران برای جذب توسط تجار کشورهای اسکاندیناوی معرفی شود و ما شاهد اقتصاد و مبادلات مطلوب میان ایران و این کشورها باشیم.