آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
صفحه اول
۱

رئیس اتاق بازرگانی ایران:سیستم اعتباری کشور بر روی بخش خصوصی بسته است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: سیستم اعتباری کشور بر روی بخش خصوصی بسته است و باید در این زمینه تجدید نظر شود. دولت در برخی مواقع با 90 درصد استفاده از تسهیلات سرمایه گذاری می کند در حالی که وقتی نوبت به بخش خصوصی می رسد قوانین سفت و سخت می شود.

به گزارش فارس علی نقی خاموشی در سی و یکمین نشست نمایندگان اتاق های بازرگانی افزود: دستور رهبر معظم انقلاب تحولی عظیم در اقتصاد کشور است و باید بخش های خصوصی از آن به نحو احسن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در کشور اسلامی ایران انقلاب و اقتصاد از هم جدا نیستند و انقلاب ما حامی اقتصاد و اقتصاد ما حامی انقلاب ماست.

وی با اشاره به اینکه واگذاری های بخش ها و واحدهای دولتی به بخش خصوصی در برنامه اول تا سوم نیز مورد تاکید قرار گرفته بود گفت: فعال نبودن بودجه بخش خصوصی باعث شده که این قانون عملی نشود.

رئیس اتاق بازرگانی اظهار داشت: البته ویژگی برنامه چهارم نسبت به برنامه های اول تا سوم این است که در 3 برنامه اول دولت به سرمایه گذاری منع نشده بود ولی در قانون چهارم دولت منع به سرمایه گذاری شده است.

خاموشی افزود: 80 درصد از واحدهای دولتی قابل واگذاری به بخش های خصوصی هستند و باید بخش خصوصی در این زمینه فعال شود، چرا که اگر فعال نشود این قانون هم مثل بعضی قانون ها به مرور مسکوت خواهد شد.