آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
سیاسی
۲

سید حسن خمینی:مسائل طبقه کارگر، دل نگرانی همه کسانی است که دل در گرو انقلاب دارند

مدیر عامل، مدیران و خبرنگاران خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در دفتر جماران با سیدحسن خمینی دیدار کردند. به گزارش “ایلنا”، در این دیدار نوه امام تکیه و تاکید بر حقوق کارگران را از محوری ترین مسائل عدالت اجتماعی برشمرد و گفت: این مسئله از مهمترین دغدغه های انقلاب اسلامی است، از این رو بحث کارگران هیچ وقت کهنه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به طبقه کارگر همواره دل نگرانی همه کسانی است که دل در گرو انقلاب دارند، تصریح کرد: اسلام و انقلاب امام پیوند عمیقی با عدالت دارند و تاکید بر عدالت اجتماعی بیانگر نگاه ویژه مسئولان به این مقوله است که از ابتدای شکل گیری انقلاب به آن پرداخته شده است.

سیدحسن خمینی اهمیت مربوط به بحث کارگران را در نزد امام یادآور شد و ادامه داد: عدالت یک امر تاکیدی و محوری است که از اساسی ترین اهداف انقلاب اسلامی بوده است و این شعار با توجه به قشر وسیع طبقه کارگر و اجحافی که پیش از انقلاب به آن می شد، مورد توجه قرار گرفت. وی در ادامه، چهار سال فعالیت را زمان کمی برای ارزیابی عملکرد خبرگزاری کار ایران در حوزه کارگران دانست و در عین حال گفت: ایلنا در همین مدت فعالیت نقش موثری در انعکاس مطالب مربوط به قشر کارگر داشته است. سیدحسن خمینی افزود: اصل تاسیس خبرگزاری کار نشان از درک درست نسبت به مسائل کارگران دارد چرا که اطلاع و حل بسیاری از مسائل کارگری به داشتن رسانه و تولید خبر در آن عرصه نیازمند است.