آرشیو شنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۵، شماره ۵۹۱۸
سیاسی
۲

حسین نجابت در دیدار سفیر انگلیس:برخی سیاستهای دولت انگلیس در قبال ایران قابل تحمل نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برخی از سیاست های دولت انگلیس در قبال مسائل ایران برای مردم کشورمان قابل تحمل نیست و تغییر این سیاست ها و رویکردها از سوی دولت انگلیس ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، جفری آدامز سفیر انگلیس در تهران بعد از ظهرچهارشنبه با حسین نجابت رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ابتدا نجابت با اشاره به سفر اخیر هیئت بین المللی پارلمانی انگلیس به تهران، تبادل هیئت های پارلمانی را موجب شناخت پارلمانها و گسترش روابط ارزیابی کرد و گفت: مجالس دو کشور می توانند نقش موثری در تصحیح دیدگاه ها و تسهیل روابط دو جانبه ایفا نمایند.

نجابت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:گزارش اخیر کمیته روابط خارجی به مجلس عوام انگلیس در ارتباط با ایران در برگیرنده نکات غیر واقعی و مبتنی بر اطلاعات نادرست تنظیم شده است.

وی همچنین به سوابق و پیشینه ذهنی مردم ایران از اقدامات دولت انگلیسی طی قرن گذشته اشاره و بر لزوم ترمیم تصویر موجود در افکار عمومی مردم کشورمان در خصوص سیاست های انگلیس در قبال جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از سیاست های دولت انگلیس در قبال مسائل ایران برای مردم کشورمان قابل تحمل نیست و تغییر این سیاست ها و رویکردها از سوی دولت انگلیس ضرورت دارد.

نجابت در ادامه با انتقاد از مجاز بودن فعالیت منافقین در پوشش های مختلف در لندن گفت:به رغم آن که براساس قانون ضد تروریسم سال 2000 انگلیس، سازمان منافقین در زمره سازمانهای تروریست فهرست وزارت کشور انگلیس قرار دارد،ولی لندن در عمل به صورت یکی از پایگاه های اساسی فعالیت تروریستهای در آمده است.